Klacht Famed: incassokosten

H. Scholten

Onlangs hebben wij een rekening betaald bij Famed. Toegegeven deze was even blijven liggen. Een week later ontvingen wij van Credios een rekening die wij dus betaald hadden. Famed beweert vier keer een rekening te hebben gestuurd en wij hebben er zeker een niet ontvangen. Dat kan gebeuren. We hebben contact gezocht met Famed maar dan begint het spel. Famed wijst naar Credios daar moeten we dan contact mee opnemen en Credios op hun beurt zegt dat ze niets kunnen doen want ze handelen in opdracht van Famed . Hen treft geen blaam ze stellen alleen een systeem in werking en dat is precies onze klacht. Dat systeem gaat veel te snel in werking en er wordt niet gekeken of je al dertig jaar op tijd betaald of dat er misschien iets niet is aangekomen. Heb je een punt dan wijzen Famed en Credios naar elkaar en als consument hangen er nog meer kosten boven je hoofd. Ik zal wel 40 euro betalen maar wel onder protest!

Incassokosten annuleren.

Fa-med
    Wij hebben een aantal malen geprobeerd om contact met u op te nemen. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Zou u willen aangeven op welk telefoonnummer en tijdstip wij u kunnen bereiken. Wij zullen dan opnieuw contact met u opnemen.

Fa-med.
    H. Scholten
    Famed had gevraagd wanneer ik te bereiken ben. Op het afgesproken tijdstip werd er niet gebeld, wel een aantal uren later zag ik. Ik heb per mail afgesproken om terug te bellen omdat ik het ook graag afgehandeld zie. In dat gesprek gaf Famed aan dat mijn klacht in behandeling was. Waarom ik dan überhaupt moest bellen kon de medewerkster mij ook niet vertellen.
    Ik heb Famed schriftelijk aangegeven gezien deze telefonische gang van zaken bij voorkeur schriftelijk te reageren op mijn klacht.
    Fa-med
    Wij zien dat uw klacht nog in behandeling staat. Wij hebben u een e-mail gestuurd. op deze e-mail hebben wij geen reactie ontvangen en wij gaan ervan uit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Wij hebben uw klacht afgesloten. Mocht u een mondelinge toelichting willen dan horen wij dit uiteraard graag. Wij verzoeken u vriendelijk om dan contact met ons op te nemen. U kunt dan doorgeven wanneer we u kunnen bereiken. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk opnieuw contact met u opnemen.

Fa-med.
    H. Scholten
    Famed wil de helft van de kosten vergoeden maar aangezien ik de incassokosten geheel ten onrechte vind is natuurlijk de helft niet genoeg. Echter mijn punt is gemaakt Famed is te snel en te voorbarig met incassobureaus, en staat vervolgens niet meer open voor opmerkingen. Famed en het incassobureau gaan naar elkaar verwijzen en consument moet het maar uitzoeken. Ik bedank de consumentenbond voor het podium en de adviezen en Famed voor de handreiking.

Ook een klacht indienen over Famed?