Opgelost door Famed: Incassokosten bij eerste rekening

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 95470
Gebruiker
CT
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Van mijn tandartsbezoek kreeg ik een rekening van €21,29 met daarbij meteen incassokosten €40,-. Ik heb meteen de kosten van de rekening overgemaakt en bezwaar aangetekend tegen de incassokosten aangezien ik geen nota heb ontvangen en ik nooit een 14-dagen brief heb ontvangen. Dit heb ik 2 keer schriftelijk aangegeven bij het incassobureau. Bovendien heb ik 2 maal gebeld met fa-med en 2 maal met de tandarts om het proberen op te lossen. Na meermaals aandringen en dreigen met rechtsmaatregelen heb ik uiteindelijk alsnog de incassokosten voldaan, om verdere problemen te voorkomen. Ik zou mijn adreswijziging niet hebben doorgeven maar het feit blijft dat ik niet in de gelegenheid ben voorzien om de oorspronkelijke nota alsnog kosteloos te voldoen, zoals per 1 juli 2012 wel verplicht (Wet normering buitengerechtelijke incassokosten). Ik heb al mijn rekeningen altijd netjes betaald en voel me nu een wanbetaler, om een rekening van €20,-.

De oplossing

Graag ontvang ik de incassokosten €40,- met de bijkomende rente €0,26 teruggestort op mijn rekening.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Famed is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    CT
    Datum
    Meteen gebeld door fa-med dat de incassokosten worden teruggestort. Dit lag meer aan Credios het incassobureau dan de-med.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CT
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen