Opgelost door Famed: Incassokosten bij eerste rekening

CT

Van mijn tandartsbezoek kreeg ik een rekening van €21,29 met daarbij meteen incassokosten €40,-. Ik heb meteen de kosten van de rekening overgemaakt en bezwaar aangetekend tegen de incassokosten aangezien ik geen nota heb ontvangen en ik nooit een 14-dagen brief heb ontvangen. Dit heb ik 2 keer schriftelijk aangegeven bij het incassobureau. Bovendien heb ik 2 maal gebeld met fa-med en 2 maal met de tandarts om het proberen op te lossen. Na meermaals aandringen en dreigen met rechtsmaatregelen heb ik uiteindelijk alsnog de incassokosten voldaan, om verdere problemen te voorkomen. Ik zou mijn adreswijziging niet hebben doorgeven maar het feit blijft dat ik niet in de gelegenheid ben voorzien om de oorspronkelijke nota alsnog kosteloos te voldoen, zoals per 1 juli 2012 wel verplicht (Wet normering buitengerechtelijke incassokosten). Ik heb al mijn rekeningen altijd netjes betaald en voel me nu een wanbetaler, om een rekening van €20,-.

Graag ontvang ik de incassokosten €40,- met de bijkomende rente €0,26 teruggestort op mijn rekening.

Famed is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

CT
    Meteen gebeld door fa-med dat de incassokosten worden teruggestort. Dit lag meer aan Credios het incassobureau dan de-med.

CT

Ook een klacht indienen over Famed?