Opgelost door Famed: incassokosten na betaling hoofdsom, cessie incassokosten

FSchaap

Ik heb een factuur van E 8 aan Fa-med enkele dagen te laat betaald. Daarna kreeg ik van Fa-med een rekening voor het bedrag plus E 40 incasso-kosten. Vervolgens kreeg ik na een tiental dagen een incassobrief van Credios, die meldde de vordering van E 40,- ( de hoofdsom van E 8,- was immers al betaald) in cessie van Fa-med te hebben overgenomen. Dit vind ik een zeer onnodige en relatie-onvriendelijke gang van zaken. De hoofdsom was al aan Fa-med betaald voordat het incassobedrijf Credios was ingeschakeld en voordat de vordering was overgedragen. Fa-med hoeft niet zulke hoge incasso-kosten in rekening te brengen. Inmiddels heeft Fa-med ( terwijl de vordering door cessie eigenlijk bij Credios ligt ) Bosveld Incasso ingeschakeld, die een dagvaarding stuurden en daarvoor ook weer hoge kosten bovenop de betaalde hoofdsom van E 8 brengen.
Deze gang van zaken is echt precies hetzelfde als getoond in het filmpje van de consumentenbond https://www.youtube.com/watch?v=3598dQymaos.

Ik wil dat Fa-med de vordering op de incassokosten en daaruit voortvloeiende kosten laat vallen.

Famed is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

FSchaap
    Ontzettend fijn dat Fa-med direct mijn klacht heeft opgepikt, en daarbij ook echt actief en veel moeite heeft gedaan om persoonlijk contact op te nemen. Ik heb zo ook een andere kant van het bedrijf leren kennen, en daar ben ik blij om. Volgens mij zijn we uit de kwestie gekomen, en daar wil ik Fa-med voor bedanken!

FSchaap

Ook een klacht indienen over Famed?