Opgelost door Famed: Incassokosten
Details
Klacht
Vanmiddag een aanmaning ontvangen van Fa-med voor een tandartsrekening van €14,75 met een verhoging van €40,05 aan incassokosten.Het klopt inderdaad, ik ben de oorspronkelijke rekening vergeten te betalen. Mea culpa, zelfs als boekhouder kan mij dit dus eens overkomen. De oorspronkelijke schuld is heden nog meteen voldaan. Tot zo ver niets vreemds..... maar het zat me toch niet lekker.
Iets vergeten is menselijk, dat blijkt wel weer. Echter ben ik er beroepshalve aan gewend dat een bedrijf je daar dan eerst netjes aan helpt herinneren. Fa-med denkt daar blijkbaar anders over en wil meteen de jackpot incasseren gelijktijdig aan het sturen van welgeteld 1 aanmaning. Een werkwijze die ik verre van netjes vind. Het sturen van een herinnering was zeer zeker meer op z'n plaats geweest en had de betalingsachterstand ook doen verhelpen! Zonder wrange nasmaak!
Gewenste oplossing
Het zou fijn zijn indien er eerst netjes een herinnering en misschien zelfs een tweede gestuurd wordt alvorens meteen over te gaan tot aanmaningen voorzien van incassokosten. En waarom wachten men 2 maanden na notadatum voordat er actie ondernomen wordt?Het oorspronkelijke bedrag is meteen netjes voldaan, zoals het ook hoort. Maar u zult begrijpen dat ik het niet meer dan billijk acht dat de incassokosten geschrapt worden.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.