Opgelost door Famed: Incassokosten

van Horck

Vanmiddag een aanmaning ontvangen van Fa-med voor een tandartsrekening van €14,75 met een verhoging van €40,05 aan incassokosten.

Het klopt inderdaad, ik ben de oorspronkelijke rekening vergeten te betalen. Mea culpa, zelfs als boekhouder kan mij dit dus eens overkomen. De oorspronkelijke schuld is heden nog meteen voldaan. Tot zo ver niets vreemds..... maar het zat me toch niet lekker.

Iets vergeten is menselijk, dat blijkt wel weer. Echter ben ik er beroepshalve aan gewend dat een bedrijf je daar dan eerst netjes aan helpt herinneren. Fa-med denkt daar blijkbaar anders over en wil meteen de jackpot incasseren gelijktijdig aan het sturen van welgeteld 1 aanmaning. Een werkwijze die ik verre van netjes vind. Het sturen van een herinnering was zeer zeker meer op z'n plaats geweest en had de betalingsachterstand ook doen verhelpen! Zonder wrange nasmaak!

Het zou fijn zijn indien er eerst netjes een herinnering en misschien zelfs een tweede gestuurd wordt alvorens meteen over te gaan tot aanmaningen voorzien van incassokosten. En waarom wachten men 2 maanden na notadatum voordat er actie ondernomen wordt?

Het oorspronkelijke bedrag is meteen netjes voldaan, zoals het ook hoort. Maar u zult begrijpen dat ik het niet meer dan billijk acht dat de incassokosten geschrapt worden.

Fa-med
    We zien dat de klacht nog in behandeling staat. We hebben met u gesproken en u geeft aan dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Wanneer dit niet het geval mocht zijn dan horen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet,
    Fa-med.
    van Horck
    Fa-Med heeft adequaat gereageerd en bewezen dat er wél een herinnering is verzonden. Helaas is deze niet aangekomen, dat kan natuurlijk diverse oorzaken hebben die niet bij Fa-Med hoeven te liggen. Kosten van incasso netjes gedeeld. Prima opgelost zo!

van Horck

Ook een klacht indienen over Famed?