Opgelost door Famed: Incassokosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 23970
Gebruiker
van Horck
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Vanmiddag een aanmaning ontvangen van Fa-med voor een tandartsrekening van €14,75 met een verhoging van €40,05 aan incassokosten.

Het klopt inderdaad, ik ben de oorspronkelijke rekening vergeten te betalen. Mea culpa, zelfs als boekhouder kan mij dit dus eens overkomen. De oorspronkelijke schuld is heden nog meteen voldaan. Tot zo ver niets vreemds..... maar het zat me toch niet lekker.

Iets vergeten is menselijk, dat blijkt wel weer. Echter ben ik er beroepshalve aan gewend dat een bedrijf je daar dan eerst netjes aan helpt herinneren. Fa-med denkt daar blijkbaar anders over en wil meteen de jackpot incasseren gelijktijdig aan het sturen van welgeteld 1 aanmaning. Een werkwijze die ik verre van netjes vind. Het sturen van een herinnering was zeer zeker meer op z'n plaats geweest en had de betalingsachterstand ook doen verhelpen! Zonder wrange nasmaak!

De oplossing

Het zou fijn zijn indien er eerst netjes een herinnering en misschien zelfs een tweede gestuurd wordt alvorens meteen over te gaan tot aanmaningen voorzien van incassokosten. En waarom wachten men 2 maanden na notadatum voordat er actie ondernomen wordt?

Het oorspronkelijke bedrag is meteen netjes voldaan, zoals het ook hoort. Maar u zult begrijpen dat ik het niet meer dan billijk acht dat de incassokosten geschrapt worden.

2 reacties

  1. Auteur
    Fa-med
    Datum
    We zien dat de klacht nog in behandeling staat. We hebben met u gesproken en u geeft aan dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Wanneer dit niet het geval mocht zijn dan horen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet,
    Fa-med.
  2. Auteur
    van Horck
    Datum
    Fa-Med heeft adequaat gereageerd en bewezen dat er wél een herinnering is verzonden. Helaas is deze niet aangekomen, dat kan natuurlijk diverse oorzaken hebben die niet bij Fa-Med hoeven te liggen. Kosten van incasso netjes gedeeld. Prima opgelost zo!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
van Horck
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen