Klacht Famed: Onterecht incasso

Klachtnummer
# 171671
Gebruiker
Martin
Datum
2 reacties

Details

De klacht

KLACHT Op 09mei 2016 hebben wij keurig op tijd het bedrag van € 83,40 aan FAMED overgemaakt . Naar nu blijkt met een foutieve betalingskenmerk 99988310261200 (0)3 (een nul te weinig). Op 18 mei 2016 hebben ze dit aan ons teruggestort met de volgende omschrijving: TEVEEL BETAALD OP NOTA 3998831026119961. Deze nota was niet van mij dochter (waarvan we nu incasso kosten krijgen)maar van mijn zoon! Nu ontvang ik een aanmaning met incassokosten van € 40,00 omdat ik de betaling niet zou hebben gedaan. Deze is wel degelijk betaald en ik begrijp best dat het voor FAMED lastig is om een betaling waar een foutieve notanummer bij vermeld staat, te koppelen aan een factuur, maar het is wel FA-MED die het bedrag vervolgens met een totaal verkeerde en verwarrende omschrijving "Teveel betaald" aan mij terugstort. Men weigert echter alle medewerking en legt de schuld bij mij!!

De oplossing

Ik verwacht dat FAMED dit misverstand rechtzet. Ze zetten me onterecht weg als wanbetaler terwijl ik tijdig betaald heb en door een fout van Fa-Med zelf met extra kosten wordt opgezadeld, door een verkeerde omschrijving te hanteren.

2 reacties

  1. Auteur
    Fa-med
    Datum
    Hierbij informeren wij u dat uw klacht door ons in behandeling is genomen.
    Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Famed B.V.
  2. Auteur
    Martin
    Datum
    Geen reactie van Famed ontvangen , Incasso buro op de hoogte gebracht enscreenshot van af en bijschijvingen gemaild. Hoef nu alleen het kosten bedrag te voldoen dus niet de incasso kosten. Ik ben zeer teleurgesteld door Famed telefonische klachtenlijn , zeer grof, schreeuwen uitlachen, liegen enz.

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen