Opgelost door Famed: onterechte boete

ex

Griep op de avond voor een afspraak, afgestraft met een boete van 65 euro.

Ik werd ziek op de avond voor de dag van een afspraak, hetgeen inhield dat ik pas de volgende ochtend in staat was om dit te melden. Is ziekte geen overmacht volgens famed?? Volgens de wet wel.

De wet geeft aan dat om schadevergoeding te krijgen, de tekortkoming te wijten moet zijn aan schuld van mijn kant. Als er sprake is van overmacht (bv ziekte) is er geen toerekenbaarheid van de tekortkoming en dus geen verplichting tot schadevergoeding. Zelfs al zou er sprake zijn van een getekende overkomst, wat hier zeker niet het geval is.

Ik ben er vanuit gegaan dat ik als client/patient, net zoals ieder ander in een beschaafde maatschappij, het recht heb om mij ziek te melden zonder dat er repercussies volgen.

Terwijl mij mondeling (door medewerkers spyq) meerdere keren is verteld dat er coulant met de verzuimregeling gewerkt wordt.

ik wil mijn geld terug

Fa-med
    Hierbij informeren wij u dat uw klacht door ons in behandeling is genomen.
    Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Famed B.V.
    Fa-med
    Wij hebben een aantal malen geprobeerd om contact met u op te nemen. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Zou u willen aangeven op welk telefoonnummer en tijdstip wij u kunnen bereiken. Wij zullen dan opnieuw contact met u opnemen.

Famed.
    ex
    U beweert een contact-poging te hebben ondernomen. Deze reactie lijkt wel standaard, ook bij andere klachten staat woordelijk hetzelfde. Mij is niets gebleken van wat voor poging dan ook. Famed vraagt om telefoonnummer, dat heeft famed. Ook heeft famed mijn emailadres, er is al contact geweest met het contactcentrum(18 mrt). Ik heb geen behoefte aan bellen/onderhandelen, ik wil mijn geld terug.
    Als er iets te bespreken is dan alleen via email, zodat
    ik ergens naar kan verwijzen.
    Ook Psy-Q (opdrachtgever) bedient zich van dit soort
    vertragings-tactieken. Alles lijkt erop gericht om eerst de
    betalingstermijn te overschrijden en dan pas iets te doen.

Dan kan Famed de andere hoed op zetten nl. die van Credios.
    Credios = Famed. Dan wordt er pas geld verdient. (min. 40euro).

Ik heb ADHD, ik ben niet achterlijk.
    ex
    Ik heb bericht (email) ontvangen van Famed.
    PsyQ heeft de boete ingetrokken en het wachten is op het terugstorten van de betaling. Ik vertrouw er op dat dit correct wordt afgehandeld.
    Storend is dat PsyQ wel meerdere keren, binnen enkele dagen met Famed overlegt, maar nog steeds (3 maanden) niets naar mij heeft laten horen. Ik sluit deze klacht na terugstorting van de boete.
    ex
    Nota ingetrokken en geld terug....
    Dus alles weer rustig.

ex

Ook een klacht indienen over Famed?