Opgelost door Famed: Onterechte incassokosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 127826
Gebruiker
Collin
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 04-08-2015 ontving ik een aanmaning van Fa-med of ik hun nota wilde betalen of dat ze anders incassokosten in rekening gingen brengen. Ik had hiervoor echter nooit een nota betreffende deze tandartskosten mogen ontvangen van hun. De nota diende voor 22-08-2015 betaald te worden en ik heb deze dan ook op 21-08-2015 via internetbankieren betaald (zoals ook blijkt uit mijn bankgegevens). Hierna ontving ik op 31-08-2015 alsnog de aanmaning met Eur.40,- incassokosten (te betalen voor 03-09-2015). Ik heb dezelfde dag nog een mail gestuurd naar Fa-Med met de boodschap dat het bedrag van Eur.31,62 tijdig betaald was. Een week later kreeg ik het antwoord dat de nota doorgespeeld was naar Incassobureau Credios, en heb dus de mail doorgestuurd naar hun, waarop je het antwoord krijgt "dat ze hopen uw mail binnen 14 dagen te kunnen beantwoorden".

De oplossing

Het kwijtschelden van de incassokosten van Eur.40,- en de wettelijke rente van Eur.0,06.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Famed is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Collin
    Datum
    Fa-Med heeft contact met mij opgenomen en aangegeven dat het om een kruisbetaling ging. De incassokosten hoeven niet betaald te worden en het dossier is gesloten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Collin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen