Klacht Famed: rekening betaald, nu persoonlijk inc.bureau Bosveld aan de deur.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 53180
Gebruiker
annette
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Ik heb een rekening (ivm storing internetbankieren) 4 werkdagen te laat betaald aan Famed. EUR -20,52 fa-med Omschrijving: 2992136010736909. Van famed niets gehoord, krijg ik bericht van de tandarts dat er een betalingsachterstand zou zijn. Ik heb geprobeerd famed te bellen, maar dit lukte niet. Ik heb de betaling uitgeprint en ben persoonlijk naar de tandarts gegaan en gemeld dat er volgens mij geen betalingsachterstand was. Zij zouden dit melden aan famed en het was dan in order. Hierna heb ik geen post van famed ontvangen. Nu komt incassobureau Bosveld aan de deur met een vordering voor 20,52 aan hoofdsom (welke 09-10-2013 betaald is) daarnaast 40,00 euro incassokosten omdat er op 21-10-2013 een aanmaning gestuurd zou zijn en op 14-11-2013 een laatste aanmaning voor de dagvaarding.
Ik heb geen post in deze van famed ontvangen en na navraag aan de mevr. die de brief van Bosveld bracht was het haar ook niet duidelijk omdat de hoofdsom reeds betaald was. Rekening betaald.

De oplossing

rekening is betaald. Tel. was famed NIET te bereiken. Gemeld bij de tandarts, persoonlijk, dat de rekening betaald was (print bijgeleverd) Ik heb verder geen post ontvangen en verwacht dan ook geen verdere acties zoals nu gebeurd.



8 reacties

  1. Auteur
    Fa-med
    Datum
    We hebben telefonisch met u gesproken en de situatie doorgenomen. Mocht u nogmaals een toelichting willen dan horen wij dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet,
    Famed
  2. Auteur
    annette
    Datum
    Ik ben idd gebeld door famed. Uitgelegd dat de rekening betaald is.
    Kan met famed GEEN oplossing vinden. Op advies famed gebeld met Bosveld. Daar krijg ik te horen dat er inderdaad betaald is, maar 4 werkdagen te laat. Gemeld dat het dan waarschijnlijk om 40 euro gaat. De wet meldt dat er minimaal 40 euro in rekening mag worden gebracht indien de hoofdsom nog niet betaald is en op het moment van melding was de hoofdsom al betaald. Bosveld was het hiermee eens maar kan niets doen. kastje muur.
  3. Auteur
    annette
    Datum
    Ik ben vandaag gebeld door Fa-med. Tot mijn verbazing zou Credios de melding aan bosveld hebben gegevens. Waarom weet Bosveld dit dan niet? Ik had nog nooit van Credios gehoord.
    Nu een mail aan Credios gestuurd, wacht op antwoordt.
  4. Auteur
    annette
    Datum
    Gezocht op internet:
    Fa-met : Plotterweg 26, 3821BB
    Bosveld: Plotterweg 26-28 3821 BB
    Credios: Plotterweg 26-28 3821 BB
    Wat voor een spelletje wordt hier gespeeld???????
  5. Auteur
    annette
    Datum
    mail van famed ontvangen en excuses voor het late reageren, tevens mail van Bosveld, waarin mijn mail aan hen wordt bijgesloten en ze verwachten van mij een betaling van: Tot op heden bent u een bedrag ad 149,32 verschuldigt.(met typefout)
    Indien dit bedrag niet twee dagen voor de zittingsdatum bij ons op de rekening staat zal de zitting doorgang vinden. De zitting zal kosten met zich mee brengen.
    HET GAAT NIET OM DE HOOFDSOM MAAR OM HET GRAAIEN NAAR DE 40 EURO ENZ.
  6. Auteur
    annette
    Datum
    Incassokosten zijn kosten die door een schuldeiser (crediteur) gemaakt kunnen worden als een schuldenaar (debiteur) niet of niet tijdig voldoet aan zijn (betalings-)verplichting. Als een schuldenaar niet (tijdig) voldoet aan zijn (betalings-)verplichting is een schuldeiser genoodzaakt actie te ondernemen om alsnog zijn geld te krijgen.
  7. Auteur
    annette
    Datum
    Inmiddels GEEN tandarts meer door toedoen Fa-med.Gisteren bij de rechtbank geweest, uitspraak over 2 weken
  8. Auteur
    annette
    Datum
    famed laat niets meer van zich horen, ook niet per mail.
    Ik ben inmiddels bij de rechtbank geweest. Wacht nu op een reactie van famed welke op 23 april bij de rechtbank moet komen.
    Het geheel heeft NIETS te maken met het incasseren van de hoofdsom. De 40 euro is volgens mij voor hen een verdienmodule. (graaien en als je niet meewerkt kan je een ander tandarts zoeken. machtsmisbruik!!!)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
annette
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen