Klacht FBTO: aanschafwaardevergoeding bij wa-plus en wa-casco

Hans

Afgelopen vrijdag (de 13...) heeft mijn vrouw onze auto total loss gereden. Gelukkig verder niets aan de hand met vrouw en kinderen, maar de auto is dus total-loss. Meteen kijken op fbto.nl of we misschien nog wat terugkrijgen. We waren redelijk hoopvol omdat wij wa-plus verzekerd zijn en op de website staat zwart op wit dat je dan de aanschafwaarde van je auto terugkrijgt. Zie deze link: https://www.fbto.nl/autoverzekering/Paginas/aanschafwaardevergoeding.aspx

Helaas bleek het na telefonisch contact toch heel anders te liggen en krijgen wij "gewoon" niets terug. Erg vreemd dat het dan toch op de site staat! Het ongeluk was de schuld van mijn vrouw maar ook over de schuldvraag staat niets op de site...Voor zeven euro extra per maand waren wij wa-casco verzekerd geweest, maar wij hebben dat niet gedaan omdat de informatie op de site volledig duidelijk was(dachten wij) over het feit dat je in ieder geval de aanschafwaarde van de auto terug zou krijgen bij een wa-plus verzekering.

Wij ontvangen graag toch een vergoeding, omdat de informatie op de site mensen volledig op het verkeerde been zet en je doet denken dat de schade hoe dan ook is gedekt door de verzekering.

Natuurlijk verwachten wij ook dat de misleidende teksten op de website worden aangepast!

FBTO
    Beste Hans,Ik begrijp dat je ontevreden bent. Je hebt een verzekering gesloten waarbij jij er van overtuigd was dat je ten alle tijden je aanschafwaarde terug zou krijgen. Jammer genoeg is dit niet helemaal waar. Je krijgt inderdaad je aanschafwaarde terug bij totaal verlies, als dit ook verzekerd is. Anders zou iedereen een WA Plus verzekering kunnen nemen en toch all-risk verzekerd zijn. Eigen-schuldschade valt niet onder de WA Plus. Alleen onder de WA Casco.Wat krijg je dan wel bij WA-plus? Je krijgt de aanschafwaarde wanneer je auto gestolen wodt of total loss is na van buiten komend onheil (zoals een overstroming of brand). Dus de informatie klopt, maar is niet optimaal. Ik heb dit signaal doorgegeven. Dit betekent niet dat je het bedrag alsnog krijgt. Je had op dat moment niet de juiste dekking.Ben je het niet eens met ons standpunt? Dan kun je je bezwaar indienen via e-mail. Die kun je sturen naar klachtenmanagement@fbto.nl.Hartelijke groet,
    FBTO Webcare

Ook een klacht indienen over FBTO?