Klacht FBTO: Door wegvallen verzekering geen mogelijkheod tot genezing.

Remy1702

Ze hebben mij vanaf 12-03-2019 zonder reden uitgeschreven terwijl ik in ziekenhuis behandeling ben en tot mei heb betaald. Ik voldoe aan mn eigen risico en ze schrijven me uit. Nu gaat mijn operatie volgende week niet door omdat ik dit niet kan bekostigen. En mn leven valt in duigen.

Mn recht terug halen en me weer verzekerd laten zijn. Want dat is verplicht en heb ik recht op.

FBTO
    Goedemiddag Remy,

Wij hebben je verzekering inderdaad stopgezet. Dat is niet zonder reden gebeurd. Daarover heb je al eerder via onze eigen contactkanalen al met ons over gesproken.

Wij zijn verplicht jouw verzekeringsrecht te controleren. Dat doen we aan de hand van de gegevens van de gemeente. Omdat jouw adres in onderzoek is bij de gemeente, hebben we je op 12 maart een brief gestuurd waarin we de situatie uitleggen. En vertellen wat jij moet doen om te voorkomen dat we jouw verzekering moeten beëindigen. Daarop hebben wij geen reactie gekregen. Je polis is daarom stopgezet. Ik snap dat dat niet leuk is. Al helemaal niet wanneer je zorg nodig hebt. Echter: je zult contact moeten zoeken met de gemeente over jouw inschrijving. Wanneer dat is opgelost, kan je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen we samen kijken wat we voor jou kunnen betekenen. Op fbto.nl/contact lees je hoe je contact met ons kan opnemen als het zover is.

Heel veel succes en sterkte, Remy.

Hartelijke groet,
    FBTO Webcare
    Remy1702
    Ik heb meerdere keren over en weer gebeld naar uw organisatie en die van de gemeente en u bent niet bij rechte om mij uit te schrijven gezien ik gewoon sta ingeschreven bij mn vader. Er is vanuit de gemeente gezegd dat u niet zo mag handelen en dat doet u toch. Ik heb recht op de verzekering gezien ik tot eind april betaald heb inclusief de eigen risico kosten. Ik ben met pamijer nu bezig om mijn situatie weer op orde te krijgen vandaar dat mijn inschrijving moeilijk was maar er is mij beloofd vanuit de gemeente dat dit geen problemen zou veroorzaken bij de verzekering en dat blijkt nu wel. Onwettig wellis waar want ik heb recht op n verzekering zolang ik sta ingeschreven. En nu word het onderzoek met terugwerkende kracht ingetrokken maar kan mijn operatie niet doorgaan volgende week, en dat is wel n belangerijke vanwege n ontsteking op mn bekken en mn darm die omgelegd moet worden.
    Ik heb netjes alle rekeningen betaald en zelf de rekening van mei al binnen ik snap er niks van.
    FBTO
    Goedemiddag Remy,

Het gaat niet om wanbetaling. Daar is niet over gesproken. Het gaat erom dat jouw adres in onderzoek is bij de gemeente. Vreemd dat de gemeente voor de zorgverzekeraar spreekt. Wij je per brief tijdig geïnformeerd over hoe het zit met je verzekering.

Je geeft aan dat alles nu is opgelost met de gemeente. Neem in dat geval zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op. Bel je ons vandaag nog vóór 17.30 uur? Dan kan onze Polisafdeling het vandaag nog controleren bij de gemeente. En is alles inderdaad in orde? Dan kunnen we je weer verzekeren. Je bereikt ons op 058 - 23 456 78.

We vertrouwen erop dat je met deze informatie weet wat jij moet doen om ervoor te zorgen dat je niet onverzekerd blijft. Daarom sluiten we de klacht hier nu.

Hartelijke groet,
    FBTO Webcare

Ook een klacht indienen over FBTO?