Klacht FBTO: Geen vergoeding na nieuwe modules

Hannah1994

Al 4 jaar zit ik bij fbto. Altijd een fijne verzekering gevonden maar dat is nu wel even anders. Laatst steunzolen laten maken. Ondanks dat ik student ben en krap bij as zit. Maar ik wist dat ik de module anderzorg twee jaar eerder al had gebruikt voor mijn andere steunzolen en ik had verder geen berichten ontvangen van een wijziging.
Nou krijg ik een mailtje dat de 200 euro niet wordt vergoed en dat ik het geld dus niet terug krijg. Aan de telefoon werd gezegd dat ik de module anderzorg uut zou hebben gezet. Raar als je weet dat je steunzolen moet hebben.
Vind het niet normaal dat ik dan niet op de hoogte wordt gesteld dat ik geen steunzolen vergoed krijg. Niet mijn schuld dat fbto de modules op de schop gooit!

Gewoon mijn vergoeding binnen een week op mijn rekening

FBTO
    Beste Hannah1994,

Voor bepaalde vergoedingen heb je een aanvullende module nodig. De basisverzekering vergoedt namelijk lang niet alles. Ook geen steunzolen. Daar heb de bij ons de module Extra Zorg voor nodig. Ieder jaar bieden wij andere modules aan. Dit is aan jou om daar een keuze in te maken. Maar je hebt bij ons alleen een basisverzekering met de module Tand. Daarom snap ik je frustratie niet. Zonder aanvullende module heb je geen recht op vergoeding.

FBTO Webcare
    Hannah1994
    Mijn frustratie komt voort uit het feit dat het niet wordt gemeld dat er nieuwe modules zijn. Aangezien ik de module extra zorg nooit uit heb gezet en ik geen bericht heb gehad over de weiziging van d modules!
    FBTO
    Beste Hannah1994,

Ik heb je polisgegevens er bij gepakt. Ik zie in de historie dat de module Extra zorg per 1 januari 2015 niet door jou is voortgezet. Na die tijd heb je deze module niet meer aangezet. Sinds dit jaar heet deze module Voetzorg. Ook deze is dit jaar niet door jou aangezet. Deze module kun je iedere eerste van de maand aanzetten via MijnFBTO.

In november 2015 hebben wij een e-mail met je nieuwe polis overzicht voor 2016 gestuurd. In deze e-mail werd duidelijk aangegeven dat er belangrijke wijzigingen van toepassing zijn voor 2016. Wij hebben je dus wel geïnformeerd over de wijzigingen. Jammer dat je deze belangrijke informatie aan je aandacht is ontsnapt.

In november dit jaar ontvang je weer een overzicht voor 2017. Ook hier zit weer overzicht bij met belangrijke wijzigingen voor 2017. Lees deze goed door om teleurstellingen te voorkomen.

FBTO Webcare
    Hannah1994
    Ik ontvang alleen mailtje van jullie als er geld van mijn rekening wordt gehaald. Ik heb de module extrazorg nooit uit gezet. Als je regelmatig naar de podoloog moet is dat wel heel dom. Denk maar niet dat ik volgend jaar nog bij jullie blijf. Dit is gewoon oplichting zeg!

Hannah1994

Ook een klacht indienen over FBTO?