Klacht FBTO: Ondanks noclaim toch verhoging van de premie.met bijna 39%

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 646720
Gebruiker
ex-FBTO-klant
Datum
1 reactie

Details

Klacht

FBTO is nog steeds slecht bereikbaar: 20 min wachten en een chat zonder antwoorden.
Ondanks noclaim bescherming verhoogd FBTO na één schade de premie.
Uitleg van FBTO is als volgt
Uw schade vrije jaren vallen terug naar 8 jaren, duidelijk dat is conform de voorwaarden. Bij 8 jaren en minder is de noclaim bescherming niet meer gratis.
Je behoudt de 75% noclaim, maar de grondslag wordt verhoogd en leidt de 75% toch tot een hogere premie. Samenvattend is het gevolg van één schade met noclaim bescherming een stijging van de premie van €111,32 naar 154,71 per maand. Dit wordt nergens in de voorwaarden dit vermeld.

Gewenste oplossing

Correcte toepassing van de voorwaarden, zonder verborgen condities.
Geboden oplossing
Er is weldegelijk een klacht ingediend via het klachtenformulier. Daarop is geen formele reactie gekomen. Mijn voorkeur is email zodat vastligt wat er is "gezegd" maar dat doet FBTO niet. Telefonisch heb ik vernomen wat de schade aan de fiets was, maar er zou nog een medische kant zijn waarover uit privacy overwegingen geen mededelingen worden gedaan. Wel is duidelijk dat pas ruim een maand na de melding pas contact is opgenomen met de tegenpartij. Die overigens geen lift naar huis wilde, maar ging lopen. Ik denk dat die tegenpartij er een slaatje uit probeert te slaan, maar dat is slechts een vermoeden. Inmiddels heb ik FBTO verlaten en ben ik overgestapt naar een andere verzekeraar.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    FBTO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo ex-FBTO-klant, jammer dat je het niet eens bent met de manier hoe FBTO een terugval doorberekend. Een schade is nooit leuk. Helemaal als daar ook nog een financieel plaatje aan komt te hangen. Wij hebben begrepen dat er een telefonische uitleg is gegeven over de premiebepalende factoren van onze autoverzekering. Waaronder het aantal schadevrije jaren. Wij zien ook dat er nog geen officiële klacht bij FBTO is ingediend. Wil je dit doen via de volgende link? https://www.fbto.nl/verzekeringen/service/klacht
    Je klacht komt dan direct bij de juiste behandelaars terecht. Zij pakken je klacht binnen 5 werkdagen op. Op deze pagina zetten wij je klacht op afgehandeld. Groet, FBTO Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over FBTO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen