Opgelost door FBTO: Slechte communicatie, zeer klantonvriendelijk!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 553996
Gebruiker
N.A.C. Verheuvel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 3 sept krijg ik een brief waarin vermeld staat dat ik per 23 aug geen autoverzekering meer heb vanwege wanbetaling. In de brief staat dat er meerdere keren contact met mij geweest is maar dat is alleen per mail geweest. Ik heb een ander mailadres. De nota is per mail verstuurd, was altijd per post. Ik ben zeker 20 jaren verzekerd geweest bij deze verzekering en niemand nam de moeite om op een andere manier contact op te nemen! Gevolg: ik kon niet alsnog de rekening betalen. Ik Word nu bij alle verzekeraars die ik gebeld heb geweigerd als wanbetaler! Voor 5 of 8 jaar. De verzekeraar weet dat dit het gevolg is, waarom wordt er zo met klanten om gegaan?

Dit is een verzekeraar die ik nooit meer iemand zal aanbevelen!

De oplossing

De zaak terug draaien, maar dat gaat w.s niet gebeuren. In ieder geval in dit soort zaken een brief versturen dat wanneer er alsnog niet betaald wordt de verzekering opgezegd wordt en dit jarenlange negatieve gevolgen heeft.

1 reactie

  1. Auteur
    FBTO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste N.A.C. Verheuvel, ik kan mij heel goed voorstellen dat dit heel zuur is na 20 jaar bij ons verzekerd te zijn. FBTO zet niet zo maar je autoverzekering stop. Hier gaat een heel traject aan vooraf. De verzekeringen van FBTO zijn digitaal. Dat houdt in dat wij via MijnFBTO (digitale polismap) en e-mail communiceren. Deze informatie is op verschillende manieren aan je kenbaar gemaakt. Natuurlijk kan het zijn dat je deze informatie gemist hebt. En dat is lastig, want daardoor heb je nu financieel belangrijke zaken gemist. Wij gaan er van uit dat je zelf de juiste contactgegevens aan ons door geeft. Zodat wij je op de hoogte kunnen houden van de stand van zaken over je lopende verzekeringen. Ik kan via deze weg niets voor je betekenen. Wel kun je een klacht indienen via de officiele weg https://www.fbto.nl/verzekeringen/service/klacht als je dit nog niet hebt gedaan. Je krijgt dan binnen 5 werkdagen bericht van ons. Groet, FBTO Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.A.C. Verheuvel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na telefonisch contact is de melding geannuleerd en ben ik opnieuw verzekerd. Ik was in ieder geval enorm opgelucht!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over FBTO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen