Klacht FBTO: Uitvogelen van het probleem en hoe dat opgelost kan worden.
Details
Klacht
Vorig jaar waren we met ons drieën verzekerd bij de FBTO: Restitutie polis met aanvullend verzekerd tandarts.Op 31 december 2019 werd mijn dochter doorverwezen door de tandarts naar een kaakchirurg in het ziekenhuis AMC Holendrecht. Zij moest daar 2 verstandskiezen uittrekken, omdat de tandarts geen risico wilde nemen vanwege dat de wortels helemaal onder de andere kiezen waren door gegroeid.
afgelopen vrijdag 27 maart jl krijgt zij een bericht op haar telefoon/mail dat ze € 480,90 voor de behandeling in het ziekenhuis en dat het bedrag per 16 april van mijn rekening en niet van mijn dochter haar rekening zal worden geschreven.
Ik heb direct het bestand van FBTO geopend en wat blijkt ze hebben alle polissen weg gehaald; wat eigenlijk niet mag want alles moet tenminste 5 jaar in het bestand hangen al zijn we niet meer bij hen verzekerd. Ik heb toen gebeld naar FBTO en moest meer dan 40 minuten wachten op de desbetreffende persoon zonder resultaat. IK had toen direct een mail verzonden met de mededeling dat het niet, want we hebben een aanvullend verzekering en ook dat ik zolang aan de telefoon moest wachten en werd na 40 in mijn oor opgehangen en daarna een voicemail.Afgelopen maandag 30 maart jl werd ik gebeld door een mevrouw Linda Kuhlman, een medewerkster van de FBTO. Ze zei dat sedert 2019 alle specialisten niet meer onder aanvullende verzekeringen vallen en dat we verplicht zijn om die rekening te betalen en wel voor 16 april, want dat zal van mijn rekening worden afgeschreven, maar wel zonder toestemming voor de afschrijving. Wat ik betwijfel, want nooit een melding over gehad.
!) Nu is mijn vraag moeten wij die rekening betalen? Ondanks dat wij aanvullend verzekerd zijn?
2) Mag de FBTO zomaar geld van mijn rekening afschrijven zonder toestemming?
3) Waarom hangen de polissen niet meer in het bestand?
Uw antwoord tegemoetziend.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw
Gewenste oplossing
Uitzoeken waarom dit bedrag toch betaald moet worden?- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.