Klacht FBTO: Uitvogelen van het probleem en hoe dat opgelost kan worden.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 433333
Gebruiker
A.C.M. Weger
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Vorig jaar waren we met ons drieën verzekerd bij de FBTO: Restitutie polis met aanvullend verzekerd tandarts.
Op 31 december 2019 werd mijn dochter doorverwezen door de tandarts naar een kaakchirurg in het ziekenhuis AMC Holendrecht. Zij moest daar 2 verstandskiezen uittrekken, omdat de tandarts geen risico wilde nemen vanwege dat de wortels helemaal onder de andere kiezen waren door gegroeid.
afgelopen vrijdag 27 maart jl krijgt zij een bericht op haar telefoon/mail dat ze € 480,90 voor de behandeling in het ziekenhuis en dat het bedrag per 16 april van mijn rekening en niet van mijn dochter haar rekening zal worden geschreven.
Ik heb direct het bestand van FBTO geopend en wat blijkt ze hebben alle polissen weg gehaald; wat eigenlijk niet mag want alles moet tenminste 5 jaar in het bestand hangen al zijn we niet meer bij hen verzekerd. Ik heb toen gebeld naar FBTO en moest meer dan 40 minuten wachten op de desbetreffende persoon zonder resultaat. IK had toen direct een mail verzonden met de mededeling dat het niet, want we hebben een aanvullend verzekering en ook dat ik zolang aan de telefoon moest wachten en werd na 40 in mijn oor opgehangen en daarna een voicemail.Afgelopen maandag 30 maart jl werd ik gebeld door een mevrouw Linda Kuhlman, een medewerkster van de FBTO. Ze zei dat sedert 2019 alle specialisten niet meer onder aanvullende verzekeringen vallen en dat we verplicht zijn om die rekening te betalen en wel voor 16 april, want dat zal van mijn rekening worden afgeschreven, maar wel zonder toestemming voor de afschrijving. Wat ik betwijfel, want nooit een melding over gehad.
!) Nu is mijn vraag moeten wij die rekening betalen? Ondanks dat wij aanvullend verzekerd zijn?
2) Mag de FBTO zomaar geld van mijn rekening afschrijven zonder toestemming?
3) Waarom hangen de polissen niet meer in het bestand?

Uw antwoord tegemoetziend.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw

Gewenste oplossing

Uitzoeken waarom dit bedrag toch betaald moet worden?
Geboden oplossing
Nog geen oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    FBTO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hoi,

    Jullie klacht is bij ons in behandeling. Het gaat hier om de dochter, en die moet zelf toestemming geven dat wij met de moeder inhoudelijk over in gaan. We hebben hier met de wet op privacy te maken. Daarom hebben wij je in het algemeen uitgelegd hoe het werkt met medisch specialistische zorg en Eigen Risico.

    Er is afgesproken dat de dochter ons terugbelt zodat zij toestemming kan geven. Dan kunnen we het de moeder nog een keer uitleggen. En dan met de nota erbij. Tot nu toe heeft de dochter ons nog niet terug gebeld. Daar is het nog even op wachten.

    Groet,

    FBTO Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over FBTO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen