Klacht FBTO: Zorg baby niet vergoedt door misleidende communicatie

Juan

Op de website van FBTO wordt onderstaande vermeld over het aanmelden van een pasgeboren baby.
=== ===
Wat moet je doen?
Je hoeft FBTO niet te laten weten dat je zwanger bent. Zet wel de module Gezinsplanning van de zorgverzekering aan. Dat doe je in MijnFBTO. Daarna kun je zelf heel eenvoudig het medisch kraampakket aanvragen.
Is je kind geboren? En heb je één van de volgende verzekeringen?:
Zorgverzekering
Pas dan je gezinssamenstelling aan in MijnFBTO. Of bel ons even (058) 234 56 78.
(https://www.fbto.nl/hulp-en-contact/Paginas/wat-moet-ik-doen-bij-zwangerschap.aspx)
=== ===
Naar mijn mening is mijn verzekeraar de partij waar ik moet zijn over vragen over het verzekeren van een pasgeboren baby. In de voorwaarden van de zorgverzekering en aanvullende modules is niets te vinden over de regel dat een baby binnen 4 maanden aangemeld moet zijn. We hebben de baby aangemeld met 5 maanden.

Nu moeten we de zorg voor de baby zelf betalen (€1800)!!! Schandalig!

Coulante houding en de zorgkosten alsnog volledig vergoeden. FBTO kan er niet van uit gaan dat klanten alle Nederlandse wet -en regelgeving uit hun hoofd kennen en dienen hier te voldoen aan hun informatieplicht. Mijn verzekeraar is in dit geval de organisatie waar ik moet kunnen aankloppen voor voldoende/volledige informatie om onnodige kosten te voorkomen.

Mocht deze wijziging (actiever communiceren over dit onderwerp) al gepland staan bij FBTO, dan zien zij ook in dat er onvoldoende communicatie in het verleden is geweest. Des te meer een reden om ons nu tegemoet te komen.

FBTO
    Beste Juan,

Wat een sneu verhaal. En ik zie dat je deze klacht ook per email bij ons hebt ingediend. Daar heeft onze Zorgafdeling je zojuist een antwoord op gegeven. Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan mag kan je de klacht ook nog bij ons Klachtenmanagement neerleggen: klachtenmanagement@fbto.nl

Succes!

FBTO Webcare

Ook een klacht indienen over FBTO?