Opgelost door FBTO: Zorgkosten in het buitenland niet vergoed na advies van FBTO. Onverwachts zwanger in het buitenland

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 680676
Gebruiker
JG1989
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Onverwachts zwanger in het buitenland, ondanks gebruik van anticonceptie. Een grote verassing! Omdat dit helemaal nieuw voor ons is hebben wij direct contact gemaakt met FBTO om navraag te doen over zorgmogelijkheden in het buitenland. Na telefonisch contact met FBTO hebben zij in samenwerking met Eurocrats Assistance de mogelijkheden voor ons onderzocht en ons hierover geïnformeerd. We hebben het advies gekregen om de eerste trimester controle in het Bangkok ziekenhuis te laten plaatsvinden, de zorgnota zelf voor te schieten, goed te bewaren en indienen bij FBTO. Na het indienen van de uitgebreide zorgnota welke is verstrekt door het ziekenhuis blijkt dat deze niet wordt vergoed wegens het niet op voorhand aanvragen van een behandelplan.

Met verkeerd advies zowel telefonisch als zwart op wit via de mail zijn wij de dupe van het niet vergoeden van de door ons gemaakte zorgkosten. Kosten die naar de zorg voor het aankomende kindje zouden moeten gaan. Op 23 juli hebben wij hierover een officiële klacht ingediend bij FBTO maar echter geen reactie.

Ik zou een beroep willen doen op de menselijke maat, kijkend naar het gehele verloop. Wij hebben meerdere malen uitvoerig contact gehad met FBTO om ons te laten informeren en adviseren. Dit advies hebben wij exact opgevolgd. Mijn advies zou zijn om terug te kijken naar de contactmoment en het advies wat jullie hebben afgegeven. Een vergoeding / de zorgkosten in behandeling nemen zou in mijn optiek op zijn plaats zijn. Dit geld (hard nodig) kan besteed worden aan onverwachte zorg voor een pasgeboren kindje. Alvast dank voor jullie begrip.

PS: Officiële klacht bij FBTO niet opgepakt en geen reactie. Zie bijlage.

Gewenste oplossing

In eerste instantie is mijn eerder verstuurde klacht niet in behandeling genomen. Daarnaast zou het gepast zijn om terug te kijken naar de contactmoment en het advies wat FBTO ons heeft afgegeven. Een vergoeding of in behandeling nemen van de zorgkosten zou in mijn optiek op zijn plaats zijn. Dit geld (hard nodig) kan besteed worden aan onverwachte zorg voor een pasgeboren kindje.
Geboden oplossing
Gisteren een officiële brief ontvangen van FBTO waarmee de klacht is opgelost. Gelukkig met begrip voor de situatie en daar zijn wij blij mee.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

5 reacties

  1. Auteur
    JG1989
    Datum
    Geen reactie ontvangen van FBTO. Zowel niet via FBTO zelf als ook via het klachtenkompas
  2. Auteur
    FBTO
    Datum
    Goedemorgen JG 1989,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Sorry dat je geen reactie hebt gehad. Ik heb er geen verklaring voor waarom dit niet eerder is opgepakt.

    Ik heropen je klacht en ga deze doorzetten naar de juiste afdeling. Dit is de klachtenafdeling van FBTO Zorg. Binnen 10 werkdagen krijg je dan een inhoudelijke reactie.

    Ik vraag ook een terugkoppeling. En zou het fijn vinden als jij bericht krijgt dat hier ook aan te geven.

    Alvast bedankt!

    Groet,
    FBTO Webcare
  3. Auteur
    JG1989
    Datum
    Beste FBTO,

    Bedankt voor uw reactie, wij wachten de reactie vanuit FBTO even af.
  4. Auteur
    JG1989
    Datum
    Klacht is heropend, maar nog geen reactie.
  5. Auteur
    FBTO
    Datum
    Hallo JG1989,

    Een afhandeling van een klacht duurt iets langer. Ik heb dat ook aangegeven. In principe krijg je binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie. Die zijn nog niet voorbij. Wacht het nog even rustig af.

    Een zonnige groet,
    FBTO Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over FBTO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen