Klacht FCA Capital: Geen service bij onverklaarbare lakschade

Bruintje Panda

Blanke laklaag laat los bij Fiat Panda (nieuw gekocht in januari 2007) op de gril. Later ook op motorkap en dak. Dit proces gaat steeds verder.
Ik informeer bij de garage waar ik mijn auto nu in onderhoud heb. Deze weet er niets anders op te verzinnen dan de plekken maar opnieuw te spuiten.
Kosten zijn voor mij omdat de auto bijna 9 jaar oud is.
Ik neem contact op met Fiat Nederland via de chat en men adviseert mij om de dealer te bezoeken waar de auto is aangeschaft.
Op dinsdag 10 november jl. ben ik langs geweest bij Fiat Marre, Turbinestraat 15,
1014 AV AMSTERDAM
Tel: (020) 488 08 88
De Heer E.Dominicus heeft mijn auto bekeken en constateerde dus ook dat de blanke lak loslaat.
Hij wilde wel bellen met Fiat Nederland maar dacht dat hij weinig kon betekenen voor mij. De auto is oud en er zit maar 3 jaar lakgarantie op een Fiat Panda.
Bovendien heeft Marre niet zoveel aan mij verdiend omdat ik sinds 2012(verhuist) niet meer bij dit bedrijf ben geweest.

Gaarne zou ik willen weten wat de oorzaak is van de lakschade. De heer Dominicus en Fiat NL vonden het mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind dat de auto bekeken moet worden door een lakexpert, niet door een chef werkplaats.
Dit moest ik maar op eigen kosten doen.
Tja...er wordt dus niet meegedacht vanuit dealer of FCA-Netherlands.
Als de lak in de fabriek niet goed is aangebracht mag ik toch redelijkerwijs verwachten dat daar coulance op verleend wordt?
Het is in mijn ogen niet normaal dat bij een auto van bijna 9 jaar oud de blanke laklaag zomaar afbladdert. De auto wordt netjes onderhouden en is een tweede auto.
Ik zou het liefste zien dat er een nieuwe laklaag wordt aangebracht op kosten van Fiat.
Maar dat men in ieder geval serieus kijkt naar de oorzaak van deze schade en dan een handreiking doet.
Geen dooddoener als :Ja dat is steenslag dus normaal! En als u een schadeexpertise wilt dan regelt en betaald u dat maar zelf.

FCA Capital is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over FCA Capital?