Klacht Feel Cool: FeelCool weigert te compenseren voor ondeugdelijk product

hmkb

Ik heb koelsjaaltjes besteld bij dit bedrijf. Ik heb ze volgens de gebruiksaanwijzing 'geladen' (niet te vol) en het betreffende sjaaltje één keer uitgeprobeerd. De dag erna wilde ik het sjaaltje gebruiken en bleek de naad los te zitten (en kwamen alle koelballetjes naar buiten). Ik heb dit direct via mail gemeld bij het bedrijf, inclusief bijgevoegde foto. Ik kreeg de reactie dat ik het sjaaltje zou moeten opsturen, zodat zij dit bij de leverancier konden melden. Het opsturen moet echter op eigen kosten gebeuren. Dit vind ik niet correct, aangezien zij zelf een ondeugdelijk product leveren. Het bedrijf heeft geen antwoordnummer en ongefrankeerde post wordt niet behandeld.
Het bedrijf geeft daarnaast aan dat de leverancier eerst moet beoordelen of het een productie- of een gebruikersfout is. Ook hier ben ik het niet mee eens. Er wordt nergens aangegeven op welke criteria de leverancier het product beoordeelt. In het meest ongunstige geval ben ik mijn product, het geld voor de aanschaf én het geld voor het verzenden kwijt.
De mails van het bedrijf zijn weinig behulpzaam: "als je in een winkel iets koopt moet je het ook zelf terugbrengen"
Het geheel vind ik erg klantonvriendelijk.

Wat mij betreft zijn er twee opties:
1) Ik kan de sjaal kosteloos opsturen ter observatie
2) Ik krijg mijn geld voor dat ene sjaaltje teruggestort

Bijlagen

hmkb
    Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen, ook niet privé. Ik zou het wel zo netjes vinden als ik in elk geval een reactie krijg.
    hmkb
    Er wordt steeds verwezen naar retourbeleid, maar daarin staat onderstaande stuk. Daarin wordt dus niet duidelijk dat men alleen geld terug krijgt bij het op eigen kosten retourneren.

Product beschadigd?

Controleer een product altijd direct op zichtbare gebreken. Mocht u deze aantreffen maak hier dan een foto van en mail deze naar ons, zodat wij ons gelijk een beeld van het probleem kunnen vormen.

Email: info@feelcool.nl

Geen

Ook een klacht indienen over Feel Cool?