Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: De schokkende conclusie is dat Feenstra de klant valse informatie verstrekt en bang maakt met CO lek

A. Conradi

Hierbij melding van het onterecht afkeuren van CV installaties door Feenstra’s onderhoudsdienst.

Jarenlang, naar volle tevredenheid, het onderhoud van mijn Nefit HR43 CV ketel laten uitvoeren door een plaatselijk klein onderhoudsbedrijf. Helaas zijn de onderhoudsmonteurs overgestapt naar Feenstra. Uiteindelijk via Vereniging Eigen Huis ook overgestapt naar Feenstra voor het jaarlijks CV onderhoud.

De eerste reactie van de jonge monteur van Feenstra bij het zien van de CV was, “wat een oude CV” om mij binnen de kortste keren te melden dat hij de CV moest afkeuren, omdat deze koolmonoxide zou lekken. Na 22 jaar trouwe dienst klonk dit aannemelijk, ondanks dat er bij de ketel al jaren een CO meter geplaatst is, die nul CO emissie aangeeft. Ter plekke kon ik onmiddellijk een afspraak met Feenstra maken voor een offerte voor een nieuwe ketel.

Mijn argwaan werd enorm versterkt toen ik van mijn buurman exact hetzelfde verhaal hoorde, maar dan over een 14 jaar oude CV. Daarna op internet veel meer van dit soort ervaringen met Feenstra tegen gekomen.

Inmiddels twee kleine lokale bedrijven een tweede opinie gevraagd, waarbij beide geen spoor van CO konden meten. Inmiddels onderhoud laten plegen en mijn eigen CO meter nu binnen de afgesloten ketel geplaatst voor langdurige controle, maar nog steeds geen spoortje CO!

De schokkende conclusie is dat Feenstra de klant valse informatie verstrekt en bang maakt met CO lekkage om hen een nieuwe ketel aan te laten schaffen, inclusief peperduur onderhoudscontract.

Dit relaas over Feenstra’s dubieuze praktijken stuur ik naar Eigen Huis, Consumentenbond, Radar en websites die publiceren over dit soort consumenten zaken, in de hoop dat deze praktijk wordt beëindigd en er niet nog veel meer mensen de dupe worden. Nog wel in een tijd waar steeds meer aandacht is voor duurzaamheid en de overheid zegt te willen overstappen op een circulaire maatschappij.

Van Vereniging Eigen Huis verwacht ik stopzetting van het promoten van Feenstra, na alle klachten over dit bedrijf op het internet.

Van Feenstra verwacht ik excuses en mijn ten onterechte in rekening gebrachte € 50 retour!

Met belangstelling wacht ik op uw aller reacties.

Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer, mevrouw Conradi,

Naar aanleiding van uw schrijven kunnen wij u als volgt berichten.

In november 2018 heeft u een aanvraag gedaan voor een basis serviceabonnement. Om te bepalen of wij uw bestaande cv-ketel in onderhoud kunnen nemen voor een serviceabonnement, controleren wij deze vooraf. Tijdens de inspectie controleert onze monteur de installatie van uw cv-ketel. Tevens controleert hij de werking van en voert onderhoud uit aan uw cv-ketel. Moet de monteur tijdens de inspectie nieuwe onderdelen plaatsen, dan brengen wij deze in rekening.

Uit onze administratie blijkt dat onze monteur op 29 november 2018 bij u is geweest voor inspectie van uw cv-ketel. Tijdens dit bezoek is gebleken dat de warmtewisselaar rookgaszijdig lekte. Helaas is uw cv-ketel hierdoor afgekeurd voor een service abonnement. Wij behouden ons het recht een cv-ketel af te keuren indien deze niet voldoet aan onze eisen. U stelt dat wij ten onrechte inspectiekosten in rekening hebben gebracht, echter kunnen wij na voornoemde concluderen dat deze terecht in rekening gebracht zijn.

Wij zullen dan ook geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing en zien de betaling graag tegemoet.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

A. Conradi
Geen oplossing, ontkenning en niet ingaan op de klacht, dat Feenstra de klant die een CV bezit van 14 of meer jaren oud, probeert wijs te maken dat de ketel CO lekt om daarmee een nieuwe CV te verkopen. In mijn geval is mijn CV nadien door twee bedrijven gecontroleerd, onderhouden incl. onderhoudscontract. Geen spoor van CO gevonden en nu na 4 maanden nog steeds niet! Mijn eis blijft dat Feenstra stopt met deze misleiding (oplichting) van de klant, excuus, betaalde € 50 retour en een bos bloemen o.i.d. is het minste!

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?