Opgelost door Feenstra Warmte Totaal Zorg: Feenstra is onbetrouwbaar (bij afhandeling klacht) en sowieso slecht in service.

content Opgelost
P. Revet

Onvoorstelbaar slechte service van Feenstra Warmte Totaal Zorg.

Op 14 oktober 2016 heeft Feenstra WTZ een kleine lekkage verholpen in de warmtewisselaar die was geplaatst in 2007. Prima, maar de monteur vond dat de Samson hydraulische besturing 2438 19763 niet goed functioneerde, waardoor het regelen van de CV en tappunten niet goed zou werken (??).

Nou daar had ik nog niets van gemerkt... tot dat moment... Dus extra kosten voor mij en kennelijk noodzakelijk (??)...

Nu, iets meer dan een jaar later blijkt sinds enige tijd dat de tappunten (maar niet de CV) af en toe geen (of te weinig) warm water geven. (voorbeeld: De een heeft geen warm water bij de douche, de volgende die dan achteraan doucht heeft er geen last van).

27 december 2017 heb ik hierover gebeld met Feenstra. Dit valt niet meer onder de garantie was het antwoord. Ik heb niet om zo'n apparaat gevraagd en ik weet nog dat de monteur het écht nodig vond. Ik ben er op achteruit gegaan en coulance service kan ik dus vergeten (zie daarvoor hieronder).

Echt slecht Feenstra WTZ. Ik ben er helemaal klaar mee, als je je in de maling genomen voelt. Want je mag toch verwachten dat zo'n regelaar zonder enige storing langer dan 5 jaar (of wel 9 jaar net als de vorige) mee gaat. Dat moet Feenstra toch ook wel inzien!

Ik heb deze klacht daarna (ook) per mail aangeboden op 27 december 2017 en nogmaals om antwoord per mail gevraagd op 17 januari 2018. De klachtenbehandelaar van Feenstra WTZ zegt telkens de klacht door gestuurd te hebben. Maar ik heb tot op heden (25-01-2018) geen enkele inhoudelijke reactie gehad van Feenstra WTZ.

Feenstra (de verkoper) dient er wettelijk gezien voor te zorgen dat het onderdeel (bij de koper) enkele jaren onbezorgd moet blijven werken. Dat geldt ook buiten de garantie periode.

P. Revet
    Het is nu 30 januari 2018 en ondanks dat zij ook via dit medium van deze klacht op de hoogte zijn, heb ik nog steeds geen reactie van Feenstra Warmte Totaal Zorg.
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer Revet,

Allereerst willen wij u onze welgemeende excuses aanbieden voor de late reactie op uw bericht en het ongemak dat u hierdoor hebt ervaren. Vanmorgen hebben wij elkaar meerdere malen uitvoerig gesproken en is het een en ander besproken. Wij hebben deze gesprekken als zeer prettig ervaren.

Inmiddels is er een afspraak met u ingepland op donderdag 8 februari 2018.

Mocht u aan de hand van de gemaakte afspraak of dit bericht nog vragen hebben, dan kunt u deze adresseren aan webcare@feenstra.com.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

P. Revet
Nav van deze vermelding is Feenstra contact gaan zoeken. Gelukkig is er nu een oplossing waarmee ik kan instemmen. Hopelijk gaat de nieuwe klep nu wel lang mee. Afgelopen donderdag is heeft een monteur keurig werk geleverd. Dit is gelukkig weer vertrouwd.

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?