Opgelost door Feenstra Warmte Totaal Zorg: Feenstra traineert en weigert prijs nieuwe cv-ketel te geven aan vaste klant

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 260789
Gebruiker
HPAND
Datum
2 reacties

Details

De klacht


Wij hebben een cv-ketel is geplaatst en geïnstalleerd door
Feenstra. Wij zijn hier sindsdien klant en het onderhoud is altijd door dit
bedrijf uitgevoerd. Zij hebben ons in november 2015 een offerte toegestuurd
voor het huren van een nieuwe ketel, waarin de situatie en werkzaamheden staan
omschreven. Wij hebben ervoor gekozen om gewoon te wachten tot de oude het
begaf. Dus dat wij een paar dagen zonder warm water zitten is onze eigen
schuld. Twee dagen geleden contact met ze opgenomen en gevraagd naar prijzen
huur en koop en meteen foto's gestuurd via een speciale link naar een pagina
waarop ik zou kunnen zien hoe het advies voor een nieuwe eruit zou komen te
zien. Herhaaldelijk gekeken en dan kreeg de melding: is in behandeling. Mij was
toegezegd dat ik gisteren gebeld zou worden door een adviseur. Dit is niet
gebeurd en nog gekker was het dat ik niet meer op die pagina kon kijken. Dus
twee dagen na eerste contact maar eens gebeld. Alle gegevens en wensen werden
opgenomen en ik zou meteen een offerte toegestuurd krijgen voor de koop en
installatie van de Remeha Tzerra 28c Plus. Na twee uur belt er een adviseur die
om advies te geven. Ik geef aan dat dit al gebeurd was en dat ik zat te wachten
op een offerte. Nee ik moest blij zijn dat er morgen een adviseur zou
langskomen om advies te geven. Ze wilden telefonisch en op basis van de foto's
niets zeggen over installatiekosten. Nou is dat vreemd omdat ze de situatie
kennen, wij zijn klant al meer dan 20 jaar, en er een (oude) offerte ligt
waarin de situatie beschreven staat en ik nog geen 2 uur daarvoor bij Feenstra
de heb afgesproken dat ik meteen per omgaande een offerte krijg. Andere
bedrijven doen dit wel. Maar ok, het kan zijn dat het beter is om alsnog ter
plekke de boel weer te gaan bekijken. Reden waarom dit nodig zou zijn was
volgens de adviseur de merkwaardige constructie van de rookafvoer. Nou is die
door Feenstra zelf geplaatst en hun monteurs die hier al jaren onderhoud doen
hebben daar nooit wat over gezegd. Ik kan dit nog allemaal accepteren, maar ik
gaf aan de adviseur aan dat dan ik in elk geval de prijs van de ketel wilde
weten. En als die te hoog lag, dat er dan ook geen adviseur hoeft te komen
(weer een dag verlies en nog steeds koud water). Hij weigerde de prijs te geven, omdat Feenstra dat pas doet na een adviesbezoek.

De oplossing

De prijs van een cv-ketel (zonder installatie). Excuus voor de gang van zaken.

2 reacties

  1. Auteur
    HPAND
    Datum
    Bij deze laten wij weten dat de prijsopgave achterwege kan blijven. Aangezien er sprake was van een onderhoudscontract en wij volgens afspraak binnen 24 uur geholpen zouden worden, is Feenstra in gebreke gebleven. Wij hebben vanaf november 2015 betaald voor dit contract, zonder dat Feenstra daar iets voor heeft hoeven te doen. De enige activiteit bestond uit het laten uitvoeren van incasso's. Voor ons zou het dan ook niet meer dan terecht zijn als Feenstra onze betalingen restitueert. Omdat wij niet langer zonder warm water willen zitten, zijn wij inmiddels met een ander bedrijf in zee gegaan. En hebben het contract bij Feenstra opgezegd en de firma in gebreke gesteld.
  2. Auteur
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw A******,

    Allereerst willen wij u onze welgemeende excuses aanbieden voor de gang van zaken omtrent uw offerte aanvraag. Dit is niet de service die u van ons mag verwachten.

    Inmiddels hebben wij uw klacht via onze klachtenafdeling ontvangen. Wij zullen de klacht via onze interne klachtenafdeling verder in behandeling nemen.

    Mocht u nog vragen hebben dan kunt u middels een reply reageren op onze eerder verzonden e-mailbericht.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HPAND
Datum
Uiteindelijke oplossing
Feenstra restitueert 4 kwartalen van de betalingen voor het onderhoudscontract en maakt mijn opzegging in orde per 30 april. Klachtenbehandelaar was zeer vriendelijk aan de telefoon.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen