Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Feenstra wil kosten eigen installatiefout op mij verhalen

R.R. van Leusden

Ik huur een cv ketel via Feenstra. Ik heb lekkage in mijn woning door onjuiste plaatsing van de ventilatiebuis door Feenstra. Afgelopen maandag heeft een monteur van ze hier naar gekeken. Hij heeft ook contact opgenomen met het kantoor om te overleggen hoe dat zit met de kosten en de monteur kon mij vertellen dat de vervanging van de buis + overige kosten voor mijn rekening zouden komen omdat de buis te ver van de cv af zou liggen (50 cm). Volgens mij is het een geheel. En of ik dan rekening wil houden met het feit dat dit geintje me zeker 300 á 400 euro gaat kosten. Feenstra heeft dit geïnstalleerd en het is nogal bijzonder dat ze de kosten van hun onnozelheid op mij willen verhalen. Ik heb alleen maar ellende met dit bedrijf..

Ik wil van Feenstra af. Ik heb alleen maar ellende met dit bedrijf en de manier waarop met klanten omgegaan wordt is werkelijk schandalig.

R.R. van Leusden
    Beetje jammer dat Feenstra nu niet reageert..
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer, mevrouw Adrover,

Bedankt voor uw bericht.

U heeft uw ongenoegen meerdere keren aan ons kenbaar gemaakt. Zoals eerder aangegeven bent u in 2012 een huurovereenkomst met ons aangegaan met een minimale looptijd van 144 maanden. Bij tussentijdse beëindiging betekent echter wel dat u gehouden bent een vergoeding te voldoen. Deze vergoeding wordt bepaald op basis van de initiële investering en de restwaarde. Wij zullen u voorzien van een wijzigingsformulier, waarin u alle nodige informatie kunt terugvinden.

De werkzaamheden welke uitgevoerd dienen te worden, vallen buiten de huurovereenkomst. Dit kunt u terugvinden in onze algemene voorwaarden artikel 3:

Aanleggen en plaatsen 1. Het aanleggen van de Leidingen en het plaatsen van het Toestel is inbegrepen in de huurovereenkoms en dient (uitsluitend) te geschieden door of vanwege Feenstra. Onder het plaatsen van het Toestel en het aanleggen van de Leidingen door of vanwege Feenstra wordt het navolgende begrepen:
    c. de rookgasafvoer, met een maximale lengte van 1 meter, van kunststof, aluminium of roestvrij staal tot aan de daktoevoer of het bouwkundig kanaal;

Hetgeen hierbuiten valt, zal voor eigen rekening zijn. Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

R.R. van Leusden
Geen oplossing, ik mag het als klant maar uitzoeken.

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?