Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Keer op keer niet goed installeren van Evohome vloerverwarming-systeem

J. Smulders

Feit is dat Feenstra mij een technische oplossing voor mijn (door Feenstra aangelegde) vloerverwarmingsregeling heeft geoffreerd die uw bedrijf telkens weer tot op de dag van vandaag niet aan de praat weet te krijgen. Feit is dat ik vanaf 16 juli (uw eerste servicemonteur-bezoek) met een niet functionerende vloerverwarming zit en vanaf 23 september (uw eerste installatiemonteur-bezoek) met een huis dat afwisselend veel te warm of ijskoud is. Monteurs blijken absoluut geen verstand van zaken te hebben, sluiten zones verkeerd aan, bellen onophoudelijk zonder resultaat met mensen van Honeywell, hebben de beloofde apparatuur niet bij zich, blijken niet te weten om wat voor apparatuur het gaat, als ik klaag krijg is standaard mailtjes terug van een klachtenafdeling die belooft dat er binnen 10 dagen iets aan mijn klacht gebeurt en die dat dus keer op keer niet waar maakt, een klachten afdeling die trouwens absoluut telefonisch onbereikbaar is, ik heb u regelmatig geprobeerd te spreken te krijgen zonder enig resultaat. De mensen van uw installatie-afdeling die ik wel te spreken krijg ‘doen hun best’ en klagen over andere afdelingen en Honeywell, alsof ik daar iets mee te maken heb of iets mee op schiet. Uw per mail beloofde oplossing dat er een kundige Feenstra-monteur samen met een Honeywell-specialist bij mij op de stoep staat om het probleem nu eindelijk op te lossen is nog steeds niet gestand gedaan.

Al met al heb ik het vertrouwen in uw bedrijf verloren. Ik overweeg in zee te gaan met een bedrijf dat wél een Honeywell-gecertificeerd bedrijf is, de offerte heb ik voor mij liggen. Ik licht zowel de consumentenbond (waar ik lid van ben) en de firma Honeywell over deze zaak in. En tenslotte: ik verleen alleen toegang tot mijn woning aan een Feenstra-monteur die, vergezeld van een Honeywell-specialist (dat is een harde belofte die u heeft gedaan en daar houd ik u aan), 2 dingen kan doen:
Of de installatie wordt nu eindelijk naar behoren in bedrijf gezet en men vertrekt pas als alles naar behoren functioneert (dat moet dan ook door mij worden bevestigd);
Of de installatie wordt weg gehaald en mee genomen zodat ik het werk kan laten uitvoeren door een bedrijf dat wel verstand van zaken heeft;

Hetzij samen met Honeywell-specialist de installatie afdoende in werking stellen;
Hetzij de installatie afkoppelen zodat ik een wel deskundig bedrijf kan inschakelen;
Financiële tegemoetkoming.

Feenstra Warmte Totaal Zorg is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

J. Smulders
    Afgelopen vrijdag is er een Feenstra-monteur met een Honeywell-specilaist aan het werk gegaan. Na onderzoek bleek men de afgelopen weken/maanden 24 volt-regelknoppen te hebben gebruikt terwijl er 220 volt knoppen toegepast moesten worden, dat was al bij het uitbrengen van de offerte bekend.....Daarom bleek er non-stop apparatuur uit te klappen en werkte het geheel niet. Het lijkt nu naar behoren te werken. Ik wacht nog op een slotreactie van Feenstra.
    J. Smulders
    De vloerverwarmingsregeling blijkt nog niet goed te functioneren: de keuken zone staat constant aan terwijl die niet zou moeten verwarmen. Omdat ik gezien de gang van zaken geen vertrouwen meer heb in de expertise van Feenstra heb ik contact opgenomen met de Honeywell-specialist die aanstaande maandag komt kijken wat er aan de hand is.
    J. Smulders
    Afgelopen maandag is de Honeywell-specialist uren bezig geweest met het functioneren van de vloerverwarmingsregeling. Op het ogenblik functioneert het naar behoren behalve dat er 1 van de 2 regelkoppen van de werkkamer-zone lekt en dus niet goed is aangesloten. Ik ga er vanuit dat Feenstra contact op neemt met de Honeywell-specialist en dat Feenstra met mij contact op neemt ivm de lekkende regelkop.
    J. Smulders
    Ondanks een standaard-mail van de Klachten-afdeling van Feenstra met de belofte dat 'men contact met mij zou opnemen' heb ik nog helemaal niets van Feenstra vernomen. Wel heb ik een forse factuur binnen gekregen die ik natuurlijk nog niet ga betalen......
    Geachte mevrouw van der Horst,

Behalve dat ik nog steeds niets van Feenstra heb gehoord over het verhelpen van de lekkende installatie zie ik nu ook dat mijn gasverbruik in oktober (1 van de maanden dat de problemen waar ik u eerder over berichtte zich voordeden) beduidend hoger is dan logischerwijs verklaarbaar zou zijn. Voor alle duidelijkheid stuur ik u het overzicht van mijn maandverbruik toe. Ik heb Feenstra er de afgelopen maanden al herhaaldelijk op gewezen dat er zones voluit warmte genereerden terwijl dat niet de bedoeling was en ook niet zo was ingesteld. Mijn vraag aan u is wat uw aanbod is om deze door Feenstra veroorzaakte extra kosten te compenseren.

Groet, Jos Smulders
    J. Smulders
    Nog geen reactie van Feenstra.........

J. Smulders
Geachte mevrouw van der Horst, mijnheer Zondag, Afgelopen vrijdag is er een Feenstra-monteur langs geweest die het lekkende onderdeel heeft vervangen. Na zoveel maanden herhaaldelijke missers, fouten en veel te lang wachten op een naar behoren functionerende verwarming lijkt het geheel nu volgens afspraak te werken. Maar je weet maar nooit…… Ik wil graag nog een aantal zaken kwijt: Bijgaand stuur ik u de werkbon die de monteur afgelopen vrijdag heeft opgemaakt. Ik heb toen gelijk gemeld dat ik die natuurlijk niet ga betalen omdat de lekkage voordat Feenstra met de installatiewerkzaamheden begon zich niet voor deed en zich dus pas manifesteerde na de bezoeken van de verschillende monteurs. Ik ga er vanuit dat u die kosten ook niet in rekening gaat brengen.

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?