Opgelost door Feenstra Warmte Totaal Zorg: Onterechte berekening en ontbreken specificatie kosten offerte c.q. factuur

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 686553
Gebruiker
een andere kijk
Datum
3 reacties

Details

Klacht

De kosten van de werkzaamheden welke uitgevoerd zijn aan de afvoerkanalen van de CV in relatie tot het offertebedrag zijn niet in verhouding. Daarnaast wordt er 2x voorrijkosten gerekend.
Problemen: * tijdbesteding werkzaamheden (gepland en werkelijk) wijken
gigantisch af.
* voorrijkosten worden 2x in rekening gebracht
* tarieven van voorrijden en arbeidsloon wijken af bij navraag van de
hoge kosten en die van de ingediende klacht.
* bij navraag werden ook kosten genoemd van het gereedzetten van
materialen e.d.

Gewenste oplossing

1. Algemeen: duidelijke specificatie van offertes naar afnemers
2. Begrip tonen voor de situatie die zich werkelijk heeft afgespeeld, qua kosten
werktijd en kosten voorrijden, die overmatig hoog zijn gecalculeerd en waar ik
achteraf pas achter kom.
3. duidelijke specificatie van de uiteindelijke factuur (die inmiddels al eur 147
omlaag is gebracht)
4. Herziening van de echte werktijd en kosten voorrijden. (zoals eerder in mail aan
Feenstra aangegeven zijn de kosten voorrijden over de top. Er komen nu 2
monteurs met aparte auto's die beiden in rekening worden gebracht. Straks
komen er 3 of 4 auto's dan is het einde helemaal zoek).
5. Offerte aanmaken vanaf een bureaustoel is niet correct. Bij inspectie blijkt dat er een aantal aanpassingen moesten worden verricht conform de Ketelwet. Die monteur had gelijk de gegevens kunnen doorspelen. Nu kwam er apart een mannetje om alleen foto's te maken. De offerte komt van een kantoorstoel.
Geboden oplossing
inderdaad is er een correctie geweest ad € 147. maar 2 x voorrijkosten rekenen ad € 65 is mij ook te gortig. daarnaast is de werkwijze van Feenstra, w.o. uitbrengen minimale gegevens op de offerte, een doorn in het oog. dit heeft totaal niets te maken met transparantie en is daarom zeker niet klantvriendelijk. De betaling had al plaatsgevonden nadat ik 27 minuten moest wachten totdat ik opnieuw telefonisch contact had opgenomen en uiteindelijk via de mail een rekeningnummer door heb gekregen.Ook heb ik geen duidelijk antwoord ontvangen over hetgeen ik in de klacht heb weergegeven. m.a.w. niet zeuren en maar accepteren.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    een andere kijk
    Datum
    De klacht is nog niet opgelost!
  2. Auteur
    een andere kijk
    Datum
    Nog niet opgelost
  3. Auteur
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw De Reijke,

    Bedankt voor uw bericht.

    U heeft per e-mail akkoord gegeven op de offerte nadat er toelichting is gegeven op de kosten welke in rekening gebracht zijn. Inmiddels zijn de werkzaamheden uitgevoerd en heeft er een correctie plaatsgevonden op de offerte. De door ons in rekening gebrachte kosten zijn terecht en dienen voldaan te worden. Wij zien uw betaling graag tegemoet.

    Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Feenstra

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen