Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Slikken of stikken

sad Niet opgelost
Gebruiker1626330724

We hebben een storing aan de CVketel: met regelmaat horen we een harde klap. Feenstra stuurde gister 2 monteurs, waarvan 1 binnen enkele minuten terug beneden meldt dat hij het apparaat niet wil/kan openen, dat de klacht wel zal liggen aan de warmtewisselaar, dat het een dure grap wordt e.e.a. te onderzoeken/repareren, dat de ketel al oud is (klopt, hij is bijna 14 jr), dat ie aan vervanging toe is en hij doet dan een mondelinge offerte waarop hij ook direct een korting kan aanbieden als we nu beslissen. We vinden zulks stijlloos.
Het euvel aan de CV wordt dus NIET verholpen, terwijl op de werkbon (later per e-mail gestuurd) vermeld staat "opgelost". Het is dus slikken of stikken...
N.B. 1. men komt op of rond 12u25 binnen en om 12u40 staat de offerte al klaar op "Mijn Feenstra".
Dit riekt m.i. naar een vooropgezette methode van bovenaf om de consument te bewegen tot een directe dus niet goed overwogen aankoop.
N.B.2. wij zijn sedert de 90'er jaren reeds klant van Feenstra, we hebben de CVketels steeds bij hen in onderhoud gehad, vorige maand nog oordeelde bij een servicebezoek de monteur dat de ketel ondanks zijn leeftijd nog goed functioneerde en we nog ruim tijd hadden rustig uit te kijken naar vervanging.

Eigenlijk zijn we alle vertrouwen in Feenstra in één klap kwijt. Blijf weg blijf weg.
Stuur monteurs met een serieuze opdracht zodat de storing goed wordt onderzocht, liefst opgelost natuurlijk en ons de service wordt geboden waarvoor we steeds de rekening betalen/betaalden. Op deze manier raak je trouwe klanten kwijt Feenstra!
Vervanging onderdeel (3wegklep) zal volgen op 13 april en valt blijkbaar onder het servicecontract. Deze monteur onderzocht de CV wel grondig, we wachten gespannen af of deze vervanging het euvel verhelpt, vandaar "opgelost onder voorbehoud". Klinkt in ieder geval al heel anders dan 1e monteur die het doemscenario schetste van de kapotte warmtewisselaar etc (zie oorspronkelijke klacht). 15-04-2022: 3wegklep is 2 dg geleden vervangen, nu echter is een andere ongezonde klap of boem te horen in CV bij warmtevraag... Ik wordt teruggebeld door technische dienst voor monteursafspraak want planning heeft pas op of rond 10 mei een monteur ter beschikking. Wordt vervolgd...

Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Beste heer, mevrouw Bonnier,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Via deze weg bieden wij onze excuses voor de gang van zaken. Dit is niet de service waar wij voor willen staan. Inmiddels is er telefonisch contact met u geweest en zijn wij bij u langs geweest om de situatie opnieuw te beoordelen. Voor nu staat er op woensdag 13 april een nieuwe afspraak ingepland voor het vervangen van de driewegklep.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?