Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Stoppen lease-overeenkomst

hans

Ik huur al jaren een verwarmingsketel, eerst via NUON en dat is later door Feenstra oven genomen ( zonder overleg), de prijs wordt regelmatig verhoogd en ik wil nu van het contract af. Na bijna een maand van tegenwerking van Feenstra, ik zou terug gebeld worden en ik zou via de mail antwoord krijgen, heb ik nu een voorstel ontvangen. Ik moet 1053,13 euro betalen en dat voor een ketel van bijna acht jaar oud. De nieuwprijs voor dit type ketel (awb 3hr) is 699 euro, ik moet dus 1,5 maal de nieuwprijs betalen voor een ketel van acht jaar. Voor normale mensen riekt dit naar oplichting.

Een schappelijke prijs, Feenstra mag de ketel ook op komen halen.
De prijs wordt steeds verhoogd, ik meen dat ik daarom van het contract af kan.

Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer W*****,Uiteraard begrijpen we dat dit veel geld is. Het is lastig om van de afkoopsom af te wijken. Dit wordt middels een vaste procedure bepaald. De termijnbedragen worden jaarlijks geïndexeerd, dit staat vermeld in de algemene voorwaarden die u heeft ontvangen of heef kunnen inlezen alvorens u het contract met ons aanging. We zullen de mogelijkheden voor u bekijken of hier nog aanpassingen in gedaan kunnen en een extra controle uitvoeren of alles juist is gecommuniceerd. Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare
    Geachte dame/heer
    Ik heb zo lang mogelijk gewacht met een reactie, omdat Feenstra zou kijken of er voor mij een aanpassing zou komen en dat men de gebrekkige communicatie zou onderzoeken. Ik heb niets meer vernomen, dus ik heb er weinig vertrouwen meer in. Ook bij Vereniging Eigenhuis was men onaangenaam verrast door de handeling wijze van Feenstra en men wil mij zelfs financieel te ge moet komen. Een bedrijf vraagt 1053 euro voor een ketel van 8 jaar oud, nieuw te koop voor 699 euro.
    Groeten
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer W****,Inzake uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling verhuur. Er is een extra controle uitgevoerd om na te gaan of dit bedrag correct is. Het bedrag wat naar u is gecommuniceerd is juist tot stand gekomen. Dit is gebaseerd volgens een standaard afschrijvingsmethode die wordt gehanteerd. Bij het aangaan van de huurovereenkomst bent u akkoord gegaan met deze voorwaarden. Wij trekken hier een duidelijke strakke lijn waardoor het niet mogelijk is om hier van af te wijken.Wij weten dat dit niet de oplossing is die u wenst, echter hopen wij dat u begrip heeft voor ons standpunt.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare
    hans
    De investeringskosten van 2250 euro zijn belachelijk hoog, een awb 3hr ketel kost nieuw 699 euro en een toeslag van 225 euro slaat ook nergens op. Het argument dat ik destijds getekend heb is ook niet zo sterk, bedrog blijft bedrog, ook met een handtekening.

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?