Opgelost door Feenstra Warmte Totaal Zorg: Te hoge reparatiekosten

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 338459
Gebruiker
J. P.
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn CV ketel is een Remeha Avanta van 10 jaar oud en is altijd bij Feenstra in onderhoud geweest.
Ik merkte dat de waterdruk langzaam terugliep en vroeg Feenstra dit te verhelpen.
De monteur kwam en meldde 1 voor 1 diverse keren dat onderdelen vervangen moesten worden, tegen hoge kosten. Aan het eind bleek dit te zijn opgelopen tot een hoog, maar nog niet exact duidelijk bedrag. Ik gaf aan dat ik nog over de kosten wilde praten en hij zou dit intern melden. Ik rekende hierbij (naar later zou blijken ten onrechte) op de redelijkheid van Feenstra en op hun bereidheid een korting te geven. De reparatie werd met succes afgerond. Ik tekende voor verrichte werkzaamheden, maar kreeg geen bon of rekening voor de reparatie. Op de eerstvolgende werkdag nam ik telefonisch contact op met Feenstra en legde het geval voor. Ik meldde hierbij ook dat ik nog geen bon of factuur had ontvangen. Kort daarna werd mijn verzoek om een korting door Feenstra afgewezen. Ik reageerde hierop met de vraag om een factuur, maar hoorde niets meer. Wel werd enige tijd later 789,32 euro van mijn bankrekening afgeschreven, waarna ik op verzoek een kopie-factuur ontving. Hierna vroeg ik nogmaals om een redelijke korting:

“De totale kosten van de reparatie zijn volgens uw kopie factuur 789,32 euro.
De gemiddelde levensduur van een combiketel is ca. 15 jaar. Mijn ketel is nu 10 jaar oud en is altijd door u onderhouden.
Hoe kan het dan dat er na 10 jaar zo’n dure reparatie moet plaatsvinden? Was de ketel niet zo goed, of was het onderhoud niet zo goed?
Een nieuwe vergelijkbare Remeha CW4 ketel (Remeha Avanta 28c CW4) wordt op uw website aangeboden voor eenmalig 1.489,= euro inclusief installatie, onderhoud & service.
De reparatiekosten van mijn ketel zijn meer dan de helft hiervan! Dat vind ik buitensporig, zeker gegeven de leeftijd van de ketel en het altijd uitgevoerde onderhoud.”

Mijn verzoek werd opnieuw afgewezen:

“Naar aanleiding van de reparatie 05-10-2018 moeten wij u helaas mededelen dat wij niets voor u kunnen betekenen wat betreft de kosten. Alle onderdelen zijn terecht vervangen, onze monteurs hebben u op de hoogte gebracht van de kosten.”

Op de website van Feenstra wordt bij de argumenten om een service abonnement af te sluiten o.a. vermeld:

. Langere levensduur
. Voorkomt dure reparatiekosten

Het lijkt me duidelijk dat die laatste claim in elk geval niet wordt waargemaakt.
Tenzij je 789,32 euro niet duur vindt voor een cv-ketel reparatie.


Gewenste oplossing

Toon bereidheid tot redelijk overleg.
Geboden oplossing
Redelijk overleg heeft plaatsgevonden en alsnog een kopie van de reparatiebon ontvangen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Potharst,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw bericht.

    Volgens onze administratie heeft u een basis service & onderhoudsabonnement bij ons. Dit abonnement houdt in dat u bij onderhoud geen voorrijkosten betaalt en geen arbeidsloon, maar wel zelf dient te betalen voor de materialen. Bij een storing aan uw cv ketel betaalt u geen voorrijkosten, maar wel arbeidsloon en materialen.

    Uiteraard vinden wij het vervelend dat u het gevoel heeft dat u niet gehoord wordt. Wij zullen dan ook vanuit onze interne klachtenafdeling uw bericht verder in behandeling nemen. Onze klachtbehandelaars zullen u per e-mail verder informeren.

    Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare


Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen