Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Tot hier en niet verder.

hm roelofsen

Feenstra installeert een nieuwe CV en een nieuwe boiler in een stookhok op de derde verdieping. Van beide apparaten wordt condenswater over één gezamenlijke leiding afgevoerd. Er ontstaat in het stookhok lekkage uit deze afvoerleidingleiding, daar deze verstopt raakt door neergeslagen zout- en kalkkristallen. De verstopping bevindt zich 'achter' een door Feenstra aangelegde sifon, maar nog wél in de leiding die door Feenstra is aangelegd, in het stookhok. Er was geen reden voor Feenstra om langs te komen, daar het probleem ontstaan zou zijn ná de apparaten, dus in het riool. Hier diende een loodgieter voor gebeld te worden. Wij hebben een Nuon Warmte Garantiecontract, een all-in contract voor de CV ketel en alles binnen twee meter van de CV ketel. Voor Feenstra houdt twee meter op na een sifon, ongeacht waar deze is aangelegd.

Geen woordspel (door overigens beleefde en correcte dame aan de telefoon). Niet betogen dat na een sifon twee meter ophoudt. Erkennen dat een probleem in een leiding door Feenstra aangelegd, en ook binnen twee meter van apparaat dus valt binnen het Warmte totaal garantiepakket.
Graag zou ik ook een fundamentele oplossing ter voorkoming van verdere verstoppingen (met Feenstra) willen bespreken.

Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte H.M. R******,Nogmaals bedankt voor het melden van uw klacht. Zoals vorige week telefonisch met u besproken, is hier vermoedelijk een miscommunicatie ontstaan. Wij bestaan uit verschillende afdelingen, de montageafdeling gaat over de installatie van nieuwe ketels. Op het moment dat u contact opneemt m.b.t. een lekkage, wordt u met de storingsdienst verbonden. Hierbij wordt gekeken naar waar het euvel zich voordoet en of dit onder de binnenhuisinstallatie valt of niet.Wij hebben uw klacht doorgezet naar de afdeling montage. Deze heeft ons toegezegd zich over deze situatie te buigen en hier op terug te komen. Zodra wij een duidelijk antwoord kunnen geven, nemen wij contact op.Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare
    hm roelofsen
    Alles na de geplaatste sifon valt buiten garantie, ongeacht de plaats van sifon, zo zou in garantie staan. De na de sifon geplaatste leidingen dus niet. Haha. Leiding vol met aluminiumoxyde uit ketel: moet om de 3mnd worden doorgespoeld. Aanmerkelijke verslechtering van bedieningsgemak. Vooruitgang? Ook nauwelijks redementverbetering. Kraan van geiser lekt.
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Geachte heer / mevrouw R******,Zoals telefonisch met u besproken, hebben we intern gekeken naar deze situatie en de mogelijkheden.Uiteraard betreuren wij het feit dat er hier problemen ontstaan zijn.
    De geplaatste sifon valt, zoals u ook aangeeft, helaas buiten het contract. Omdat dit euvel zich voordoet buiten de garantieperiode kunnen we helaas niet aan uw gewenste oplossing voldoen.Wel willen we uit coulance een bedrag van € 50,- aanbieden. Telefonisch gaf u aan dat het niet zozeer een geldkwestie is, mocht u zich echter nog bedenken, dit aanbod is geldig tot 1 mei 2014.Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare