Klacht Feenstra Warmte Totaal Zorg: Veel te hoge afkoopsom gehuurde CV-ketel

Klachtnummer
# 280899
Gebruiker
W.A. vd Hoeven
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Voor de afkoop van het huurcontract (i.v.m. komende verhuizing) van een CV-ketel uit 2013 vraagt Feenstra aanmerkelijk méér dan de aanschaf nu van exact dezelfde ketel, maar dan splinternieuw (inclusief montage en onderhoud).

De oplossing

Het betalen van de aanschafkosten van een nieuwe ketel, zonder onderhouds- en montagekosten, en rekening houdend met afschrijvingen alsof de nieuwe ketel al vier jaar in gebruik is. Op die wijze kan de bestaande uitstekend functionerende en onderhouden ketel gewoon blijven hangen.

1 reactie

  1. Auteur
    Feenstra Warmte Totaal Zorg
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Van der Hoeven,

    Naar aanleiding van uw bericht hebben wij navraag gedaan bij onze interne klachtenafdeling en kunnen wij u als volgt berichten. In november 2013 heeft u door ons een huurketel laten plaatsen in uw woning. Onlangs heeft u aangegeven dat u graag de afkoopsom wilde weten in verband met de verkoop van uw woning. Naar aanleiding hiervan hebben wij u voorzien van een berekening waar de afkoopsom op gebaseerd is. U heeft aangeven het niet eens te zijn met de afkoopsom, waarna wij u een passend voorstel hebben gedaan.

    Helaas kunnen wij niet afwijken van het voorstel welke wij u eerder hebben gedaan. Mocht u akkoord gaan met ons voorstel, dan kun u middels een reply op ons eerder verzonden e-mailbericht reageren.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    Feenstra Webcare

Ook een klacht indienen over Feenstra Warmte Totaal Zorg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen