Klacht Feiken Verwarming: Accident during the dismantle of the old CV-kettle

Klachtnummer
# 88633
Gebruiker
Anna
Datum
4 reacties

Details

De klacht

This is a cry from the heart!
Idea of buying a new CV-kettle became disaster!
Actually with the new kettle and its instalation everything is good. But the dismantle of the old CV-kettle cost us double money than a new CV-kettle.
First thing for dismantle of the old kettle (Nefit EcomLine HR Excellent) was to empty its 75-litters.
The tube for the used water was partly blocked. Nobody knew it, neither us, neither the monteur of FeikenCV. He was alone in the CV-kettle room, he directed the water in the tube and did not control it (what was he doing than?!!!). Water, instead of running in the waste tube, was running all over our place. Our walls are now with yellow water marks, and 46 inchesTV is broken.
When I SAW the water and screamed, the monteaur RUN AWAY FROM THE HOUSE, LEFT THE WATER RUN MORE!
Right after the damage FeikenCV was reasuring us that they will cover the damage. But at the end they have changed their mind and did not do anything...

De oplossing

They have to cover the cost of the paiting the walls, cost of trying to repair the TV and TV it-self, which for a year is far away in the garbage.

A monteur was young (unexperienced?),

he was alone (should be 2 people doing this heavy kettle, to secure the process)

he did not control where the water is running - first I saw the water, two floors downstairs!

instead of blocking water right away, he run away, left the water keep on running!

than he was LYING to his boss, saying, that I damaged it my-self! How?? I was downstairs and the CV-kettle room is on second floor.

We fought for months with Feiken CV and did not see a penny from them!!! FeikenCV should be responsible for the work they do, If the monteur was keeping his eyes on the CV-kettle and not else-where, nothing would happen! They have ruined the house and feeling irresponcible!

4 reacties

  1. Auteur
    Feiken Verwarming
    Datum
    Geachte mevrouw,Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen omtrent uw klacht. De schade die is ontstaan tijdens de montage van de nieuwe cv-ketel is door onze verzekeringsmaatschappij in behandeling genomen en deze heeft daarbij vastgesteld dat Feiken Verwarming niet aansprakelijk kan worden gesteld. De afvoer waarop onze medewerker de cv-installatie heeft afgetapt was niet deugdelijk aangesloten en dit wordt door de verzekering gezien als een verborgen gebrek aan uw woning. Wij adviseren u dan ook de geleden schade te claimen op uw eigen verzekering.Omdat wij veel waarde hechten aan een goede relatie met onze klanten willen wij u wel op een andere wijze tegemoetkomen. Wij bieden u 2 jaar lang gratis gebruik te kunnen maken van onze service en onderhoudsdienst ter compensatie van de ontstane problemen.Wij hopen dat u dit op prijs kunt stellen ter afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke GroetFEIKEN VERWARMING
    Jeroen Feiken
  2. Auteur
    Anna
    Datum
    Dear Mr.Jeroen.
    You say that your insurance is NOT COVERING DAMAGE because it is our fault that the drainage tube was half blocked. Heh? that is exactly the job of monteur to keep an eye on tubes, while emptying. If hose would be out from the tube because of the pressure, would be the same problem.
    Did you ask your monteur what was he doing? Did he tell you what kept his attention so away that he did not see running water?
    How can you comment your monteur RUNNING AWAY and letting water run?
  3. Auteur
    Anna
    Datum
    Could You also comment the evaluation, which was made by independant evaluator, whom You have sent to our house on 27 february 2014:
    "Herstel schilderwerk € 371,00
    Dagwaarde Televisie Sony Brava KDL 46X3500 € 400,00
    Onderzoekskosten televisie € 75,00
    Totaal schadebedrag inclusief BTW € 846,00 "
    Did you disagree?
    Do you think that monteur has rights to run away unpunished?
  4. Auteur
    Feiken Verwarming
    Datum
    Geachte mevrouw,Naar onze mening valt onze monteur niets te verwijten en dat is ook vastgesteld door de verzekeringsmaatschappij. Nogmaals wij betreuren de hele gang van zaken en lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheden, daar waar nodig is. Uw zult via uw eigen inboedelverzekering gewoon gedekt zijn voor de geleden schade, en wij adviseren u dan ook die weg te bewandelen.Mocht u gebruik willen maken van de door ons aangeboden compensatie dan kunt u zich telefonisch bij ons melden.Met vriendelijke Groet FEIKEN VERWARMING
    Jeroen Feiken

Ook een klacht indienen over Feiken Verwarming?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen