Opgelost door Feiken Verwarming: Afspraken niet nakomen: uitvoering van de opdracht niet volledig.

sad Opgelost
wimemo79

Ik heb opdracht aan Feiken CV gegeven om een gaslekcheck te doen en een cv-ketelonderhoudsbeurt te laten uitvoeren. De gaslekcheck was nodig n.a.v. het wisselen van een slimme meter door Stedin, waarbij een kleine gaslek is ontdekt (6 mBar over 4,5 min). Het advies van Stedin was om een installateur in te schakelen en daarmee het probleem op te lossen. Op de website van Feiken CV staat een omschrijving van wat ik kan verwachten van een gaslekcheck: https://www.feikencv.nl/onderhoud/gaslek-opsporen/
Echter in de realiteit komt dit niet overeen. Ja, er is wel een onderhoudsbeurt geweest van de cv-ketel en er is een drukdaling gemeten. De monteur heeft mondeling geadviseerd om de oude gasleiding te ontkoppelen door een loodgieter. Echter, de gaslekcheck is niet uitgevoerd (blijkt later), terwijl dat wel de opdracht was. Daarop heb ik al contact opgenomen met Feiken CV, omdat ik wel een rapport verwachtte van de bevindingen en advies voor een loodgieter en wat de opdracht voor de loodgieter precies moet zijn. Als reactie kreeg ik alleen dat er sprake is van een kleine gaslek (dat wist ik al en dat was ook de opdracht aan Feiken CV om de gaslek op te sporen en te herstellen!) en dat er sprake is van onderbezetting in Rotterdam. Dit vind ik nogal vreemd, want de opdracht is wel aangenomen, maar door onderbezetting kunnen ze maar de helft van de opdracht uitvoeren? Ik kreeg een link van een website waar ik erkende installateurs kan vinden, maar het betekent dat ik hetzelfde probleem weer moet gaan uitleggen en weer voorrijkosten moet gaan betalen. Mijn klacht is vooral, dat er na 3 maanden (sinds 10 juli) het probleem nog steeds niet is opgelost. Dit getuigt niet van klantvriendelijkheid en service.

De opdracht volledig uitvoeren of anders geld terug. Onderbezetting bij Feiken CV is niet mijn probleem en de kosten moeten dan ook niet doorberekend worden aan de klant als zij externen moeten inschakelen om de onderbezetting te compenseren.

Feiken Verwarming
    Geachte mevrouw Mok,

Op maandag 18 oktober heeft u van ons een mail gehad waarin we hebben aangegeven het bedrag dat u betaald heeft voor de gaslekcheck terug te zullen storten op uw rekening. Dezelfde dag hebben we dat aan u overgemaakt per bank. Bovenstaande klacht en onze oplossingen hebben elkaar dan ook gekruist volgens ons.

Wij gaan ervan uit hiermee uw klacht te hebben afgehandeld

Met vriendelijke groet

Feiken Verwarming

wimemo79
Feiken CV heeft een bedrag teruggestort voor het niet uitvoeren van de gaslekcheck. Op zich wel correct, alleen had ik toch gehoopt dat ze een extern bedrijf zouden inschakelen (i.v.m. onderbezetting) om toch de opdracht uit te kunnen voeren en mijn daadwerkelijke probleem op te kunnen lossen. Jammer.

Ook een klacht indienen over Feiken Verwarming?