Klacht Festool: doorgebrande bovenfrees

Klachtnummer
# 77073
Gebruiker
mikeno
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Onlangs is mijn bovenfrees, de ebq1010, opgestuurd door Govers Den Helder naar Festool om te kijken of hij gerepareerd kon worden en zo ja wat het zou moeten kosten. Na een week of 5(!) kreeg ik bericht hiervan, het moest 313 euro ex btw kosten.De motor was doorgebrand, en er was iets met het anker of zo. Dit kreeg ik na enig aandringen te horen. Dit zou toch niet moeten kunnen, de machine is toch voorzien van MMC technologie? 
Ik heb Govers Den Helder dezelfde vraag gesteld, maar heb hier geen knap antwoord op gehad. Ze wilden wel wat korting geven op een nieuwe machine, maar wat heb ik hier aan?
Wie zegt mij dat dit niet weer gebeurt? Ik gebruik de machine alleen privĂ©, voor het infrezen van scharnieren, slotplaten, ronde kantjes enz. Is dit te zwaar voor deze machine, en zo ja hoort hij dit niet net als de zaag en andere machines aan te geven door gewoon langzamer te gaan draaien? Dat is toch het voordeel van MMC technologie? 
Helaas heb ik na 4 weken nog niks vernomen.

De oplossing

Nieuwe machine, of flinke korting op een zwaardere machine

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Festool is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Festool?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen