Klacht Fiat nederland: volledige stukgedraaide koppeling schade 2500, euro

Klachtnummer
# 140978
Gebruiker
frescor@kpnplanet.nl
Datum
0 reacties

Details

Klacht

camper 2009 hymer 674 3.0 liter Op 4 baans weg in Duitsland koppeling begon te krassen ,zijn weggesleept via ADAC totale koppeling en de daarbij behorende
onderdelen vervangen schade 2500, euro, Toen hij 1 jaar oud was constateerde wij dat hij van zin 1 naar zijn 2 e versnelling moeilijk schakelde volgens de monteur was dat doordat de camper nog nieuw was.
Bij thuiskomst Fiat Nederland aangesproken en alle foto,s van de onderdelen toegestuurd en verzocht om een coulance vergoeding gezien het aantal kilometers en de leeftijd en de storingen aan de koppeling eerder.Fiat heeft mijn inziens het uitvoerig bekeken maar wilde op grond van leeftijd en overschrijden van de garantie termijn geen coulance verlenen. Een camper rijdt gemiddeld 25000 kilometer in de 2 jaar en zal dan ook weinig problemen kennen dus garantietermijn van niets.
Dit was onze eerste Fiat maar adviseer toch om eerst eens bij een ander merk te gaan kijken ondanks het alco onderstel die zij hanteren slechte beurt FIAT

Gewenste oplossing

Ik had doordat wij de camper nieuw hadden aangeschaft en in het eerste jaar al hadden aangegeven dat hij moeilijk schakelde in de eerste 2 versnelling .
Onze kennis was niet dusdanig dat wij gesommeerd hebben aan het herstelbedrijf om de koppeling te demonteren en na te zien.
In Spanje hebben wij 3 jaar later weer op de autoambulance gestaan vanwege tekort aan koppeling- olie waardoor hij onmogelijk kon schakelen .
, nu 6 jaar later volledige kapotte koppeling met deze schade van 2500, euro.
De verwachting van een organisatie als FIAT met een beschrijving als bovenstaand had ik zeker een tegemoet coming c.q. coulance verwacht.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Fiat nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Fiat nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen