Klacht Fiber Nederland: Aansluiting Internet

Klachtnummer
# 192257
Gebruiker
alexboogaard
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Een aantal weken terug hebben wij Internet DSL aangevraagd van Fiber. Deze week werd het DSL pakket geleverd. Ik op zoek naar een aansluitpunt, maar kon deze niet vinden.
Hierna ontving ik een brief van Fiber dat alles geleverd was en dat het abonnement in zou gaan. Direct gebeld dat ik dit niet wilde aangezien ik geen IS/RA aansluiting heb. Volgens Fiber heb ik gewoon pech omdat er in de voorwaarden zou staan dat ik verantwoordelijk ben voor de aansluiting. In de algemene voorwaarden (versie 3.7) die op de site staan klopt dit.
Vervolgens heb ik gecheckt of je tijdens een bestelling ook akkoord moet gaan met die voorwaarden en wat blijkt: Bij de bestelling ga je akkoord met versie 3.5 waarin het alleen gaat over dat ik verantwoordelijk ben voor een glasvezelnetwerk aansluiting. Aangezien ik alleen DSL wilde maakte dit niet uit.
Dit heb ik ook gemeld aan Fiber, omdat ik nog steeds van mijn abonnement af wilde.

De oplossing

Ik wil van mijn contract af.

Fiber hanteert verschillende voorwaarden en degene waar ik officieel mee akkoord ben gegaan zegt niets over een aansluiting op een telecomnetwerk.

Ik heb gebeld dat ik akkoord ben gegaan met versie 3.5 van de voorwaarden (Hier heb ik vinkje gezet) en dus niet met 3.7 Zij gaven aan dat ik automatisch met de laatste versie akkoord ben gegaan.

Wat betreft de afwezigheid van de aansluiting had ik verwacht dat Fiber wel een coulance regeling zou hebben. Nu wordt je door hun doorverwezen naar www.huisaansluiting.nl om zelf een aansluiting te regelen (je bent immers volgens hun voorwaarden akkoord gegaan met het hebben van een aansluiting), terwijl ze dit veel beter af kunnen vangen door een vraag te stellen tijdens het bestelproces of de woning wel een IS/RA punt heeft, waarop de aanvrager dan bevestigend moet antwoorden.

Dit probleem wordt bij andere leveranciers wel normaal afgehandeld en wordt het abonnement gewoon gestopt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Fiber Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen