Klacht Fiber Nederland: Afgesloten tijdens 'netwerkmigratie'

budi

Na anderhalf jaar tevreden gebruik gemaakt te hebben van de diensten van Fiber, kregen we een brief over een netwerkmigratie die plaats zou vinden op 30 augustus. We zouden seconden zonder internet zitten, even een webpagina bezoeken en klaar! Helaas voelde ik al nattigheid en inderdaad, die ochtend geen internet meer. Modem reset werkt niet, er zit geen signaal meer op.

Fiber is telefonisch niet bereikbaar, maar als je de juist invoerscherm vindt, krijg je daar wel reactie op. Geen indicatie wanneer het klaar is, kan nog dagen / weken duren. Het blijkt namelijk, als je in MyFiber kijkt, dat de verbinding is opgezet en dus opnieuw aangevraagd moet worden bij ReggeFiber. Dit heeft bij mijn verhuizing anderhalve maand geduurd. Hier heb ik geen vertrouwen in.

Na mijn vorige ervaring tijdens het verhuizen van woonadres, wil ik graag dat de aanmelding wordt geannulleerd en mijn abonnement per 30/8 met terug werkende kracht wordt opgezegd. Er worden immers geen diensten meer geleverd. Dan blijft de lijn namelijk vrij en is de kans groter dat de aanvraag bij Tweak sneller gaat.

Fiber Nederland
    Geachte heer Jonkhart,

Reeds hebben wij het dossier behandeld.

Wij sluiten hier dan ook het dossier.
    budi
    Om te beginnen: het is niet echt netjes om het dossier hier te sluiten terwijl er nog helemaal niets opgelost is. Al mijn calls in my fiber zijn ook al op voorhand afgesloten, terwijl het probleem er nog steeds is.

Nu ietsjes inhoudelijker: ik ben vrijdagavond wel terug gebeld, waarvoor dank. Het zou in die nacht geregeld zijn, maar helaas is dat nog niet het geval. De lijn is nog steeds helemaal dood. Ik heb zelfs een zogenaamde TCPDump gedaan, er komt echt helemaal niets voorbij.
    budi
    Update: ik kwam gisteren thuis en zag zowaar dat er weer meer dan 2 lampjes op de modem brandden. Nu kon ik eindelijk op de migratie start knop drukken en werkt het weer. In elk geval bedankt daarvoor. Nu zou ik graag willen weten:
    - wat ging er mis?
    - waarom zou ik nog klant willen blijven, ga in mijn schoenen staan en bedenk een reden, anderhalf jaar zat ik bijna 2 maanden zonder internet tijdens een verhuizing
    - kunt u nog een aanbod doen om mijn 'leed' te verzachten? Korting/dienst/etc
    Fiber Nederland
    Geachte heer Jonkhart,

Reeds hebben wij uw vragen beantwoord via MyFiber.

Wij sluiten hier dan ook het dossier.
    budi
    Ze willen me blijkbaar niet meer als klant hebben, dat laten ze in elk geval duidelijk blijken. Geen compesantie, geen informatie, derde partijen de schuld geven, iets wat de meeste fiber providers doen. Maar omdat ik in Almere woon, ga ik maar voor Tweak, die hebben eigen apparatuur in de patchkasten hangen, dat scheelt weer een 3e partij.

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?