Klacht Fiber Nederland: erin geluist

Robert Hendriks

context.
krijg een verkoper aan de deur over glasvezel internet. ( altijd al willen hebben wegens de hoogte van de upload)
alles zou nagenoeg hetzelfde zijn als geleverde Ziggo pakket.
Proberen voor 2 weken waarbinnen opzeggen geen probleem zou zijn.
Hiermee stem ik in.
Wacht op aansluiting, en krijg het aangesloten 2 weken later en begin te testen.
na 1 dag missen we al zoveel, dat ik besluit ongedaan te maken. de 3e dag geven ze aan dat ik niet mag beroepen op herroepingsrecht en dat ik helaas 2 jaar contract af moet nemen (blijkt na info van consumentenbond niet zo te zijn). Hiermee stem ik blindelings gelovende in.
Dan wegens echtscheiding verhuizen ze braaf met me mee. Helaas gaat dit niet, er word niet geleverd in mijn woning. echter, is opzeggen niet mogelijk ik moet bij mijn ex een contractovername gaan forceren. Hier trek ik een denkbeeldige streep.

conclusie:
ik begrijp dat Fiber de monteurs-kosten heeft gemaakt ? laat mij die lekker betalen a 100 euro.
Maar een abonnement die ik niet afnemen kan nog dat ik die wens, afkopen voor 60 x 12 euro? Terwijl op tijdstip van opzeggen wel degelijk dit een optie had horen te zijn?

Hier hou ik het bij. Bij deze mijn klacht.
Hoop hier een positief resultaat uit te verkrijgen.

Kosteloos opzeggen

Robert Hendriks
    Vandaag contact gelegd. Hieruit kwam voort terug naar 1 jarig contract, dan daarbij de opzegging boete tot aan het eind van 1 jarig contract.
    Dit geeft aan een plusminus bedrag van 100 a 150 euro boeten.

Hiermee ga ik zeker akkoord, gezien de kundige installatie monteur (kosten), dit bedrag zeker wel opgebracht heeft.
    Ook een tip aangegeven dat dit incident voorkomen had kunnen worden, met een idee van hoe.

Zodra de daadwerkelijke contract en zaken afgehandeld zijn, naar tevredenheid, met bijbehorende tevredenheid, zal ik deze klacht dan sluiten.

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?