Klacht Fiber Nederland: Fiber gebruikt nieuwe klanten als goedkope kredietverstrekkers

P Smagge

We wachten nu al ruim een maand op onze nieuwe internet-aansluiting van Fiber. Fiber zegt: "Als gevolg van een belemmering bij de oplevering van nieuwe diensten bij de netwerkbeheerder is het voor ons nog niet mogelijk uw diensten te leveren."

Ik heb ondertussen contact gehad met andere bedrijven die kunnen leveren op ons adres. Zij ervaren geen problemen met de netwerkbeheerder?!

Blijkbaar speelt er meer dan Fiber wil toegeven tussen de netwerkbeheerder en Fiber. Fiber schaart dit probleem onder "storing", zodat zij ongestoord door kunnen doorfactureren en geld kunnen innen bij hun klanten. Pas als de storing is opgelost kan de klant eventueel compensatie aanvragen van het reeds betaalde abonnementsgeld. In het meest ongunstige geval zijn we dus 12 maanden abonnementsgeld vooruit kwijt zolang Fiber en de netwerkbeheerder met elkaar blijven bakkeleien. dit zonder dat er ook maar 1kb dataverkeer over de lijn is gegaan.

Dit is een gemakkelijke vorm van krediet afsluiten bij de klanten. Zoals u al hebt kunnen lezen zijn wij niet de enige gedupeerde.

In ieder geval stukken goedkoper lenen dan bij de bank moet Fiber gedacht hebben.

Oplevering binnen 1 week met gratis monteur of ontbinding van het contract.

Beste klant,

Wij factureren de klanten niet als de verbinding niet gerealiseerd is, slechts de eenmalige kosten worden op voorhand gefactureerd de brog en of de aansluitkosten als deze van toepassing zijn.

P Smagge
    Zoals gezegd heeft niemand behoefte aan een leverancier, die niet binnen de afgesproken termijn kan opleveren.

Fiber zegt eigenlijk: de snelweg is afgesloten, wij kunnen er niks aan doen. Vervolgens scheurt de concurrent ze aan alle kanten over de snelweg voorbij, omdat deze wel gewoon zonder problemen over dezelfde snelweg kan.

U geeft in ieder geval toe, dat er meer speelt tussen Fiber en de netwerkbeheerder en dat dit niet valt onder een reguliere storing. De keuze is nog steeds aan u:

Oplevering binnen 1 week met gratis monteur of ontbinding van het contract.

Beste klant,

Wij hebben u een Myfiber bericht verzonden. Wij vragen nog een beetje van u geduld.

P Smagge
    Fiber heeft een week de tijd gekregen om het conflict tussen Fiber en de netwerkbeheerder op te lossen. Dit is Fiber niet gelukt binnen de afgesproken termijn. Er is na 20 juli ook geen reactie geplaatst op Myfiber zoals bovenstaand bericht veronderstelt.

De zaak wordt doorgezet naar de geschillencommissie.

P Smagge
Dit is de aangeboden oplossing: "Indien wij uw betaling niet van u ontvangen en u in gebreke blijft zijn wij genoodzaakt uw diensten af te sluiten en uiteindelijk op te heffen. Alle hiermee gemoeide kosten alsmede de wettelijke rente kunnen hoog oplopen. " Opheffen graag (er valt geen dienst af te sluiten, want we hebben niks). Kosten nihil uiteraard!

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?