Opgelost door Fiber Nederland: Fiber Nederland zet ongevraagd externe toegang naar modem-router open.

content Opgelost
E. Rijk

Fiber Nederland zet ongevraagd de externe toegang naar mijn modem-router (FRITZ!Box). Ik wil dit niet omdat ik dit beschouw als een veiligheidsrisico. Iedere dag blokkeer ik de toegang, maar Fiber zet deze weer open. Ik heb dit al gemeld bij de klantenservice, met het verzoek om dit onmiddellijk te stoppen. Maar krijg geen (re)actie van Fiber.

Ik wil dat Fiber Nederland met onmiddellijke ingang stopt met het openzetten van de externe toegang van mijn modem-router en mij hiervan op de hoogte stelt.

E. Rijk
    Nog steeds geen (re)actie van Fiber...
    Fiber Nederland
    Geachte heer RIjk,

De externe toegang van de router wordt alleen opengezet als dit nodig is voor onderzoek, en dit vindt altijd plaats in overleg met de klant. Er is geen sprake van het automatisch open zetten hiervan.

Als u meent dat dit toch plaatsvindt, verzoeken wij u hiervan expliciet bewijs te zenden aan info@fiber.nl zodat wij dit kunnen onderzoeken.

Wij willen u hierbij er wel op wijzen dat de router eigendom is van Fiber NL, en u deze alleen in bruikleen heeft. U heeft geen specifieke rechten m.b.t. de configuratie van de router.

Fiber NL
    E. Rijk
    Ik heb per email een aantal van de dagelijkse berichten van mijn modem gestuurd waarin staat dat externe toegang geactiveerd is.
    Fiber Nederland
    Geachte heer Rijk,

We hebben uw berichten ontvangen. Wij kunnen u verzekeren dat wij niet dagelijks de toegang van uw Fritz!box openzetten. Er is geen enkele reden om zoiets te doen. Wij beschikken ook niet over middelen om zoiets te doen.

Een collega zal contact met u opnemen over vervanging van uw Fritz!Box. U kunt dan zelf een ander wachtwoord instellen. Wij hebben geen directe toegang zonder uw medewerking.

Wij verzoeken u vriendelijk verdere communicatie over het omwisselen van uw fritzbox via onze klantenservice te laten lopen.

Fiber NL

E. Rijk
Update 30 November: De dag nadat Fiber mij berichtte dat ik een nieuw modem zou krijgen werd dit afgeleverd. Meteen geïnstalleerd en getest. De snelheid was niet goed, maar dat was met behulp van de service desk snel opgelost. Al met al tevreden met de geboden oplossing en support. Wel jammer dat dit via klachtenkompas opgelost moest worden, omdat ik via de standaard procedure geen reactie kreeg van Fiber.

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?