Klacht Fiber Nederland: Geen ADSL aansluiting vanwege netbeheerder, Fiber verwijt mij

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 301901
Gebruiker
KlantZonderADSLAansluiting
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Fiber verwijst mij door naar een derde partij (de netbeheerder) voor het probleem dat er geen aansluiting is en maakt mij verantwoordelijk voor het waarborgen van de aansluiting.

Na een lange periode als trouwe en tevreden klant op mijn oude adres was ik van plan om ook op mijn nieuwe adres internet+tv te nemen van fiber.

Vanwege de aanwezigheid van een wandcontactdoos voor ADSL ging ik er van uit dat er ADSL verbinding mogelijk was. Fiber kon dit bevestigen met hun postcode-check-tool. (kleine noot: hierbij geven ze in de kleine letters aan dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden, maar dat is niet de indruk die gegeven wordt in de tool zelf.)

De dag van verhuizen alles aangesloten maar internet werkte niet. Lang verhaal kort, na vele pogingen om dit op te lossen (zonder enig initiatief vanuit Fiber) kwam ik tot de ontdekking dat de ADSL aansluiting niet aanwezig is en niet teruggeplaatst wordt, aldus de netbeheerder. Na dit meermaals aan te geven bij Fiber blijven zij erbij dat het mijn keuze is om de aansluiting niet te hebben. Elke medewerker die ik te spreken krijgt geeft mij gelijk, maar geeft aan niet te kunnen annuleren vanwege het besluit van hun 'meerdere' die natuurlijk niet rechtstreeks te benaderen is. Eerdere pogingen om een middenweg te vinden lopen steevast uit op weigering.

De oplossing

Erkenning van het probleem en volledige annulering van het huidige contract.

1 reactie

  1. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Wisselink,

    Naar aanleiding van uw klacht hebben we u telefonisch gesproken. Wij kunnen uw fysieke aansluiting voor ADSL welk u mist niet realiseren in uw woning. Hiervoor verwijzen we u naar mijnaansluiting.nl.

    De kosten voor deze aansluiting vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

    Met vriendelijke groet,

    Fiber Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
KlantZonderADSLAansluiting
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste medewerker, Blijkbaar is het lezen van mijn klacht lastig... Meermaals aangeven dat de ADSL aansluiting niet te realiseren is vanwege de keuze van de netbeheerder. Volgens uw voorwaarden is het gewoon mogelijk om op te zeggen. Zie onder: 14.4 Wanneer Fiber Nederland wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen tot het leveren van de Dienst kan voldoen, zijn zowel Fiber Nederland als de Klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. De Klant dient Fiber Nederland dan wel alle mogelijkheid gegeven te hebben tot herstel van het functioneren. Maar goed, het blijkt uit het gesprek en de reactie hier dat er geen oog is voor redelijkheid bij Fiber.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen