Klacht Fiber Nederland: Geen internet mogelijk

# 196497
Nordinsaouaf

Begin September heb ik een providercheck uitgevoerd waaruit kwam dat Fiber Internet (DSL) mogelijk is in mijn (nieuwe) woning in Den Haag.
Het verhaal begint al slecht, binnen twee weken zou ik het welkomstpakket ontvangen. Hier gaat wel een slordige 10 werkdagen opzegtermijn aan vooraf. Eind September zou ik dus het pakket moeten ontvangen, pas na veel gebeld te hebben met de klantenservice kwamen we erachter dat het pakketje nog in het magazijn lag.
Inmiddels is het eind Oktober en heb ik het lang verwachte welkomstpakket mogen ontvangen. Op zoek naar de lijn en internetten dan maar, zou je zeggen. Begonnen met het lezen van de instructies, met een beter beeld van de aansluiting zoek ik mijn woning af. Je raad het al, de providercheck klopt niet. In mijn woning bevind zich helemaal geen DSL aansluiting. Wel een oude Casema aansluiting waar ik helaas niets aan heb.
Na bellen met de klantenservice van Fiber ben ik gewezen op het feit dat dit mijn pakkie aan is en niet dat van hun.

Aangezien ik verkeerd geïnformeerd ben door Fiber (aansluiting op mijn adres niet mogelijk) heb ik een abonnement waar ik niets mee kan tenzij ik een DSL-kabel aan leg. Kosten 300 euro. Die ik al zou moeten hebben, volgens Fiber.

Ik wil simpelweg een internetdienst ontvangen waar ik reeds 4 maanden voor betaal maar de diensten kunnen niet geleverd worden.

De gewenste oplossing is simpel, ik wil internet in mijn woning. Als Fiber niet aan de leveringsplicht kan voldoen, wens ik met terugwerkende kracht het abonnement stop te zetten.

Fiber Nederland
    Beste heer saouaf,

Wij vinden het jammer dat u geen diensten van ons kan afnemen, wij zien inderdaad dat wij het pakket veel te laat hebben geleverd en zullen u compenseren hiervoor.

Wij vinden het vervelend dat er onduidelijkheden bestaan over de kosten van een IS/RA punt.
    Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand om te zorgen voor een ISRA-punt. Fiber is verantwoordelijk voor het leveren van het signaal op de lijn van het ISRA-punt, maar niet voor het al dan niet aanwezig zijn van dat punt. Wanneer je bij ons een pakket bestelt gaan wij ervan uit dat je van tevoren hebt vastgesteld of er een ISRA-punt in jouw woning aanwezig is.

Wij kunnen u helpen met het bestellen van een IS/RA punt mocht u hier gehoor aangeven kunnen wij u van dienst zijn.

Fiber Nederland

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?