Klacht Fiber Nederland: geen programma informatie bij de BBC's

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 323968
Gebruiker
RobertH1972
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op BBC one, BBC Two, BBC Entertainment, Discovery World geen programma informatie meer.
als ik kijk in de guide van Fiber dan zie ik bij bovengenoemde zenders geen informatie, dus ik kan ook niet meer opnemen van deze zenders omdat dit gaat via de guide en daar selecteer je een programma die je wilt opnemen.
geen programma geen opnamen.

Melding van gemaakt bij Fiber en daar kreeg ik meerdere antwoorden terug
1. jammer voor jouw
2. we doen er niks aan
3. het ligt aan jouw tv
4. correctie van punt 3, ligt aan de zender leverancier en ik moet met hun contact opnemen
5. verder geen reacties meer.

ik heb het totaal pakket van fiber dus hun zijn mijn leveren mij de zenders en ik voel er niks voor om naar hun leverancier te gaan, dit moeten ze zelf doen

groet,
robert

De oplossing

ik wil weer programma informatie zodat ik weer kan opnemen of gratis BBC one HD en BBC two HD daar werkt het wel

en een dat ze zelf contact opnemen met hun leverancier en niet punt 1 t/m 5 bij mij neer leggen

4 reacties

  1. Auteur
    RobertH1972
    Datum
    Hallo Bart,

    bedankt voor je bericht maar het probleem is niet opgelost
    ik heb alles uit gezet dus NT1, de modem, tv kastje
    daarna alles weer aangezet NT1, de modem en daarna het tv kastje maar het probleem blijft het zelfde

    groet Robert
  2. Auteur
    RobertH1972
    Datum
    Net een mail gekregen van fiber
    Niet dat ze het gaan oplossen maar dat per 3 oktober bbc niet meer in het zendet pakket zit
    Ik had juist fiber genomen omdat ze bbc in hun pakket hadden zitten
    Je krijgt nieuwe zender maar dat zijn zender waar je niks aan hebt
    Echt waardeloos :-(
    Reden voor opzeggen
  3. Auteur
    RobertH1972
    Datum
    Ik denk dat U fout zit met het niet mogen opzeggen
    https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

    daar staat duidelijk dat

    Wanneer mag ik het abonnement kosteloos opzeggen?
    Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen. In twee gevallen kunt u niet opzeggen. Daarover vertellen wij u hieronder meer.

    ik vind het verlies van de BBC een zeer groot nadeel.

    dan hebben we ook nog de consumentenbond
    https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/internet-bellen-televisie/zenderpakket/wijzigingen-zenderpakket

    deze geeft aan

    Tv-aanbieders moeten een wijziging, zoals van het zenderpakket, minimaal 4 weken van tevoren melden met duidelijke informatie over de wijziging. Als de wijziging voor jou nadelig is, hebt je het recht om het contract kosteloos op te zeggen. Dit geldt ook als je nog binnen (eerste) contractduur zit, je tv-aanbieder moet je daarop wijzen. De aanbieders moeten een aantal zenders doorgeven waaronder Nederland 1, 2 en 3 en de regionale zenders. En ze moeten luisteren naar de adviezen van de kabelraden voor de samenstelling van (een deel) van het pakket.

    dus jullie hadden dit ook nog 4 weken van te voren moeten melden en een paar dagen van te voren

    mijn opzegbrief zal ik vandaag nog versturen aan jullie

    groet,
    Robert
  4. Auteur
    RobertH1972
    Datum
    BBC zenders verwijderen is geen oplossing voor mijn probleem
    het word er alleen maar erger van

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RobertH1972
Datum
Uiteindelijke oplossing
geen oplossing, maar ze hebben de BBC zenders verwijderd dit hebben ze op 1 oktober gemeld en op 3 oktober waren ze weg
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen