Klacht Fiber Nederland: Graag mijn borg en verzendkosten retour voor de teruggestuurde bruikleen Wifi Modem.

sad Niet opgelost
svankampen

Na het beëindigen van mijn Fiber Glasvezel abonnement heb ik de documentatie van Fiber erop nageslagen en daar staat vermeld dat de Wifi Modem in bruikleen is en dat ik hier 49,- euro borg voor betaald heb. Ik heb de Wifi Modem 22-12-2016 opgestuurd middels PostNL. Via Track & Trace heb ik vernomen dat de Wifi Modem is gearriveerd. Tot op heden heb ik mijn 49,- euro borg en 6,95 verzendkosten nog steeds niet terug en wordt herhaaldelijk en zonder onderbouwing geconfronteerd met dat ik ook de glasvezelmodem retour moet sturen.
Ik heb met hun eigen documentatie en voorwaarden aangetoond dat de glasvezelmodem niet in bruikleen is en dat deze geen onderdeel van de borg uitmaken. Maar Fiber gaat er niet op in en blijft maar facturen sturen en mededelen.

Simpelweg mijn 55,95 euro retour. En inmiddels een excuses voor de lange doorlooptijd en de "eenvoudige" reacties zonder ook maar energie te steken in het probleem. Ik ben al sinds 30 november geen klant meer...

Bijlagen

Beste mevrouw Kamp,

Zoals we eerder hebben aangegeven in uw myfiber ticket hebben wij de glasvezel modem verstuurd naar u, dat zien we in onze administratie terug wij noteren nooit de glasvezel modem in uw contract.

Wij hebben dan ook uw borg voor de wifi modem geretourneerd maar brengen kosten in voor de glasvezel modem.

Beste Fiber,

Uw bericht bewijst wel weer hoe goed u leest en hoe serieus u deze kwestie neemt.

Bijgaande heb ik wederom (4e keer) uw contract toegevoegd, kijk svp op pagina twee. Op pagina twee staat helder aangegeven welke apparatuur in bruikleen is en retour moet, hoeveel borg hiervoor gerekend wordt of wat de waarde van het product is.

Met het aanmaken van deze klacht heb ik mijn klantnummer van Fiber doorgegeven en een gedetailleerd formulier ingevuld en daar heb ik ook aangegeven dat ik Dhr S. (Sander) van Kampen ben en niet mevrouw Kamp....

Van u verwacht ik dat u onderbouwd (met contractdocumentatie) aantoont dat ik verkeerd zit.

Beste heer van Kampen,

Excuses voor mijn onnauwkeurigheid in uw naam. Wij hebben uw de glasvezel modem verstuurd deze is ook in bruikleen ook als deze onduidelijk is in uw orderbevestiging verandert dit niet de zaak dat wij u de glasvezelmodem verstuurd hebben.

Beste Fiber,

U heeft mij inderdaad een glasvezelmodem toegestuurd. De Tweak monteur heeft deze vervangen voor een ander exemplaar.
    Kunt u op zijn minst erkennen dat uw documentatie erg onduidelijk is? Waarom zet u die zwarte blokjes niet bij de glasvezelmodem?

Beste heer kampen,

Wij ontvangen graag feedback, en zullen deze ook meenemen in het volgende evaluatie gesprek.
    Wij danken u voor uw hulp.

Beste Fiber,

Om nu tot een finale oplossing te komen en mijn borg terug te krijgen, wil ik jullie de glasvezelmodem retour sturen. Maar dan wel op de voorwaarde dat jullie akkoord gaan met de extra (6,95 euro) verzendkosten die ik moet maken vanwege de onduidelijke documentatie.
    Zoals gezegd heeft een Tweak monteur de installatie uitgevoerd en ik heb geen idee welke zaken jullie retour willen hebben. Bijgaande heb ik een aantal foto's geupload. Zouden jullie willen aangeven welke onderdelen ik retour moet sturen? Blijkbaar heb ik het allemaal niet nodig, want ik heb gewoon internet thuis :-)

Sander van Kampen

PS: ik mag maar 3 bijlagen toevoegen ik, maak nog een berichtje aan voor een extra bijlage.
    Beste klant,

Wij hebben foto 1 t/m 4 nodig voor retour, wij zullen 6,95 vergoeding bij uw borg toevoegen.
    Hopend dat dit zo goed opgelost is.

Kunt u de track & trace code opsturen naar ons via een Myfiber ticket.

Beste Fiber,

Prima, de hardware en Track&Trace komen jullie kant op. Daarna zie ik graag mijn borg en twee keer verzendkosten tegemoet in totaal 62,90 euro.

svankampen
Uiteindelijke oplossing Glasvezelmodem onderdelen gaan uiteindelijk toch retour. Fiber Nederland gaat akkoord met het vergoeden van de tweede verzendkosten die gemaakt moeten worden ivm onduidelijke documentatie van Fiber Nederland. De documentatie wordt geëvalueerd door Fiber Nederland. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Update: 11-05-2017 tot op heden heb ik nog geen borg en twee keer verzendkosten mogen ontvangen.