Klacht Fiber Nederland: Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen van Fiber

Berryvz

Per eind januari is mijn contact met Fiber geëindigd. Daarna hebben zij in februari nog een incasso gedaan en zelfs voor maart een factuur gestuurd.

Na veel gedoe heb ik voor beide facturen een creditnota en geld terug ontvangen.

Verder heb ik de geleende spullen van Fiber retour gestuurd waar een borg op zit (€ 150,-). Nadat ik heb gebeld hoe het hiermee staat kreeg ik de bevestiging dat gelden pas 60 dagen na het vervallen van de laatste creditnota retour worden gestort (in het kader van de storneringstermijn, wat sowieso onzin is aangezien ik al sinds februari geen betaling meer heb verricht).

Nu de termijn voorbij is geeft Fiber aan dat zij niet kunnen zien dat ik de spullen heb geretourneerd. Echter heb ik een verzendbewijs welke anders aangeeft. Helaas kom ik niet verder dan de klantenservice en wordt regelmatig beloofd dat er contact wordt opgenomen, maar dit gebeurd helaas niet.

Ik ben inmiddels redelijk radeloos en ook aardig over de kook :'(

Per ommegaande retourstorting van mijn borg van € 150,- plus een schadevergoeding van € 100,- voor gemaakte telefoonkosten en tijdsinvestering voor alle telefonische contacten en e-mails die ik als zelfstandig ondernemer heb moeten maken

Geachte meneer van Zuidam,

We hebben uw verzendbewijs in goede staat ontvangen en gaan voor u uitzoeken hoe het zit met de hardware. Hierna zult u de borg teruggestort krijgen.

Berryvz
    Er hoeft niets uitgezocht te worden.
    Feit is dat ik de hardware op 25 februari (!) heb verzonden en graag per ommegaande mijn geld terug ontvang.

Als het uitzoeken net zo lang duurt als ik tot nog toe met allemaal slechte smoezen aan het lijntje ben gehouden ("u krijgt u geld terug zodra de storneringstermijn van de laatste CREDITfactuur is verlopen), duurt het nog maanden.....

Graag per ommegaande BORG terugstorten + schadevergoeding (wettelijke rente vanaf 01-03! tot heden.
    Berryvz
    Overigens in mijn inziens deze vergoeding niet genoeg. We hebben op 25-02 aan onze verplichting gedaan en 3,5 maand later gaan jullie het 'uitzoeken'.
    Ik wil naast de borg + wettelijke rente ook een schadevergoeding van € 100,- voor alle gemaakte telefoonkosten (zie de hoeveelheid contacten die jullie, hopelijk, hebben opgeslagen in het dossier) en de tijd die ik hiermee kwijt ben en mijn inziens totaal onnodig is als jullie je werk fatsoenlijk uitvoeren
    Geachte meneer van Zuidam,

Zoals net telefonisch bevestigd zullen we uw borg na de 25e deze maand op uw rekening storten. Nogmaals onze excuses voor het lange wachten.

Berryvz
    Zoals aangegeven heb ik heel veel tijd en energie moeten investeren om mijn borg terug te krijgen. Naast de grote hoeveelheid teleloontjes die ik heb moeten plegen.
    Ik verwacht hier zoals eerder vermeld een vergoeding voor.
    Daarnaast staat er, als ik me niet vergis, nog steeds een credit factuur open. Ik meen van iets van € 12,-.
    Geachte meneer van Zuidam,

Zoals telefonisch besproken storten wij de borg plus eventuele tegoeden (in dit geval €12,49) op uw rekening. Tijdens dit gesprek hebben wij ons ook uitgelaten over uw wens tot schadevergoeding. Wij blijven bij dit standpunt.

Berryvz
    Ik heb flinke kosten moeten maken om mijn geld terug te krijgen (bijna 4 maanden mee bezig geweest). Denk hierbij aan telefoontjes en tijd die ik normaal in mijn bedrijf had kunnen steken.
    Ik vind dat hiervoor een schadevergoeding voldaan dient te worden.
    Helaas denkt Fiber hier anders over. De rechtsbijstandverzekeraar buigt zich hier nu over en ik zal de klacht op deze wijze voortzetten.

Berryvz

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?