Klacht Fiber Nederland: Instabiele internetverbinding en settopbox reset spontaan

Klachtnummer
# 94172
Gebruiker
mrblack12
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Vanaf levering (24-10-2014) nog geen dag stabiele internetverbinding gehad. Verbinding viel 3 a 4 keer per dag weg en herstelde na korte tijd weer. Halve dag met de helpdesk gebeld, die constateerde een probleem met de router maar kon dat niet op afstand oplossen. Technische dienst zou hiervoor terugbellen, maar tot op heden niets vernomen. Problemen zijn ondertussen alleen maar toegenomen: heb nu helemaal geen internetverbinding meer. Wel digitale TV maar settopbox heeft nu ook kuren en reset zichzelf ieder uur. Erg fijn als je een film zit te kijken! Router resetten helpt niet. Bij Fiber snappen ze niet dat dit meer dan "erg vervelend" is (standaard antwoord). Laatste poging gedaan om de problemen opgelost te krijgen en ze daar 5 werkdagen de tijd voor gegeven. Nu weer een week verder en geen enkele reactie, behalve dat mijn ticket “in behandeling” is.

De oplossing

Ik ga Fiber schriftelijk verzoeken om het contract op grond van wanprestatie te ontbinden en eis vergoeding door Fiber van alle onkosten, die ik heb moeten maken voor een alternatieve oplossing, nl. een mobiele internetverbinding .

7 reacties

  1. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Geachte heer Kegel,Wij zullen u situatie bekijken en hier op terugkomen.MVG,
    Barbara de Bont
  2. Auteur
    mrblack12
    Datum
    Hoezo "de situatie bekijken en erop terugkomen"? Jullie hebben lang genoeg de tijd gehad om "de situatie te bekijken". Ik zit nu al 2 weken zonder internetverbinding!!! Wat mij betreft valt er dan ook niets meer "te bekijken" dan de ingebrekestelling die morgen aangetekend op de post gaat en de ontbinding van het contract.
  3. Auteur
    mrblack12
    Datum
    Afijn, ondertussen weer 2 weken verder en weer geen reactie gekregen. Ondertussen aangetekend een ingebrekestelling gestuurd, maar ook daar electronisch noch schriftelijk reactie op gehad.
  4. Auteur
    mrblack12
    Datum
    Is het arrogantie of domweg doen alsof de neus bloed ?Onbeschoft zeker: i.p.v. inhoudelijk reageren op mijn klacht - laat staan pogingen doen deze op te lossen - stelt Fiber mij doodleuk ingebreke voor onbetaalde facturen: zonder eerst een aanmaning te sturen. Onbegrijpelijk hoe Fiber zijn kop in het zand steekt . Ik heb weer een aangetekende brief gestuurd met nogmaals het verzoek tot ontbinding en verrekening van de kosten. Absurd dat ik als klant steeds weer het initiatief moet nemen.
  5. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Beste meneer Kegel,Recent heeft u contact opgenomen met onze klantenservice. U heeft hierbij aangegeven dat de dienst niet optimaal functioneert.Wij hebben getracht om deze verbinding voor u te optimaliseren, we blijven natuurlijk wel afhankelijk van het koperen ADSL netwerk wat niet zo stabiel is als glasvezel.Conform artikel 7.1 van onze algemene voorwaarden “Fiber Nederland spant zich naar zijn beste vermogen in de Fiber Nederland Dienst 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar te stellen. “ hebben wij diverse pogingen gewaagd om het signaal te verbeteren. Helaas heeft u vanaf oktober een betalingsachterstand opgelopen waardoor de diensten inmiddels zijn geblokkeerd.MVG,
    Barbara
  6. Auteur
    mrblack12
    Datum
    Ik verwacht een gedegen en constructieve oplossing en geen gewaagde pogingen of "naar beste vermogen" geprobeerd. Als Fiber zich niet aan de in het contract vastgelegde afspraken kan conformeren - lees: de afgenomen diensten niet kan leveren - door welke omstandigheid dan ook - dan moet het contract ontbonden worden. Ik heb Fiber hiervoor ingebreke gesteld en een factuur gestuurd voor de kosten die ik in de afgelopen tijd heb moeten maken voor een alternatief.
  7. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Beste Heer Kegel,u kunt hier schriftelijk een reactie van ons op verwachten.MVG,
    Barbara

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen