Klacht Fiber Nederland: Misbruik onwetendheid m.b.t. opzegging Ziggo abonees

Klachtnummer
# 123299
Gebruiker
Billie
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op 17-6 had ik [naam verwijderd] uit Enschede op de stoep staan namens Fiber Nederland. [naam verwijderd] beweerde dat ik mijn huidige abonnement bij Ziggo kon opzeggen omdat de kosten vanaf Juli zouden worden verhoogd. Na meerdere malen te hebben nagevraagd of dit daadwerkelijk kon, heeft hij me hiervan verzekerd. Zelfs op zijn mobiel heeft [naam verwijderd] een website laten zien van Ziggo waarop zijn verhaal werd bevestigd. Het enige wat ik hoefde te doen na ontvangst van het installatiepakket was de bijgeleverde opzegkaart te versturen naar Ziggo. Hierop kreeg ik de reactie van Ziggo dat ik mijn abonnement niet per direct kon opzeggen omdat ik niet behoorde tot de klanten die in Juli te maken kregen met een prijsverhoging. Het gevolg is hierdoor dat ik nu twee alles-in-één abonnementen heb waar ik nog een tijd aan vast zit. Ik heb reeds contact gehad met Fiber om mijn contract te laten ingaan wanneer ik wel van Ziggo af kan, maar hier wil Fiber niet aan meewerken.

De oplossing

Ik wil dat mijn contract ongedaan wordt gemaakt omdat de voorwaarden die mij zijn voorgeschoteld niet waargemaakt worden. Ik ben er van verzekerd dat ik schadeloos kon overstappen naar Fiber en dit blijkt nu niet zo te zijn waardoor ik met dubbele maandlasten zit.

5 reacties

  1. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Wolbers,

    We probeerden u net te bellen om deze klacht met u te bespreken. Helaas werd er niet opgenomen. We zullen het een dezer dagen opnieuw proberen.

    Met vriendelijke groet,
    Fiber Nederland
  2. Auteur
    Billie
    Datum
    Telefoonnummer is aangepast, graag hierop bereiken
  3. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Wolbers,

    Naar aanleiding van het telefoongesprek met uw partner sluiten wij bij dezen de klacht.

    Met vriendelijke groet,

    Fiber Nederland
  4. Auteur
    Billie
    Datum
    Naar aanleiding van het telefoongesprek is gebleken dat Fiber geen verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat de verkoper aan de deur onder valse voorwaarden het abonnement heeft laten ondertekenen. Fiber heeft gezegd het abonnement niet te willen ontbinden. Mijn wens is nog steeds de ontbinding van het contract. Fiber wil hier niet aan meewerken. Dit biedt mij dus geen oplossing.
  5. Auteur
    Fiber Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Wolbers,

    Wij blijven bij ons standpunt. Wij hebben geen inzage in abonnementen die u heeft bij andere aanbieders en kunnen hier dus ook geen verantwoordelijkheid voor nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Fiber Nederland

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen