Klacht Fiber Nederland: Na 7 maanden nog geen huisaansluiting

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 642886
Gebruiker
JcJ
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Op 05-07-2022 heb ik een schrijven van Fiber gekregen waarin wordt gesteld
dat u blij bent dat ik voor Fiber heb gekozen. Verder zou ik zo snel
mogelijk aangesloten worden op het glasvezelnet.
Al enkele maanden ligt de glasvezelkabel bij ons in de straat maar wij
zijn nog niet in de woning aangesloten.

Nu hebben wij een in Drenthe een huis gekocht waar een glasvezel aansluiting is.
Maar omdat Fiber daat nog niet op dat adres aan kan sluiten moet ik mijn na 7 maanden nog niet aangesloten abonnement afkopen.

Gewenste oplossing

aangezien zij zelf stellen dat de klant zo spoedig mogelijk wordt aangesloten en dit na 7 maanden nog niet gedaan is, komt Fiber volgens mij haar afspraken niet na en moeten zij geen afkoopsom vragen voor een niet nagekomen contract
Geboden oplossing
Fiber reageerde in het geheel niet op de klachten. Zou zsm de kabel die tot het huis is gelegd door de gemeente aansluiten in de woning. Na tekenen van het contract bleek dat dit nog 1 1/2 jaar zou duren voor mijn huisaansluiting er zou komen. Ik kon mijn contract afkopen met €50,00.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    JcJ
    Datum
    het abonnement is afgesloten in juli 2021 met de garantie dat de huisaansluiting er zo snel mogelijk zou zijn. Nu klaagde ik dat ik ging verhuizen en toch een afkoopsom moest betalen ondanks dat ik nog steeds niet aangesloten was. Antwoord van FIBER is:
    De planning staat voor december 2023. Wilt u meer over de planning weten dan kunt u contact opnemen met E-fiber.
    U krijgt binnenkort de factuur met de afkoopsom van €50,- . We zullen dit bedrag eenmalig incasseren. Na betaling is het contract geannuleerd.
    Dus zou na 1 1/2 jaar pas aangesloten worden
  2. Auteur
    JcJ
    Datum
    Fiber schreef €50,00 afkoop van mijn rekening zonder ook maar te reageren op mijn klacht. Zo snel mogelijk aansluiten op het glasvezelnet is volgens mij niet pas na 1 1/2 jaar

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen