Klacht Fiber Nederland: Ongewenste contract verandering omdat de monteur geen juiste kabel voorhanden had.

G. van Amerongen

In Mei hebben mijn ouder een Analoog pakket aangevraagd bij Fiber, na enkele telefoontjes van mijn kant uit bleek dat mogelijk.
Nu had de monteur geen Coaxkabel bij zich en heeft mijn vader(82) gezegd dat hij een andere aansluiting gaat maken waarbij de kabel iets duurder is.
Tot mijn verbazing zag ik een UTP kabel liggen en rammende alle alarmbellen bij mij, dit is geen analoge aansluiting en zal maandelijks meer gaan kosten wat absoluut niet de bedoeling is bij mensen met een AOW! Dus Ik heb de dag erna gebeld met het verzoek dit direct terug te draaien. hier ging een paar dagen over heen waarna ik nogmaals heb gebeld om een status op te vragen , helaas geen nieuwe maar wel een escalatie.
Die escalatie duurt nu bijna 2 mnd. opzeggen kan niet meer zegt men terwijl dat een dag later al heb aangevraagd.
Tevens heeft met de op verkeerd advies aangeschafte nieuwe draadloze telefoon IN de meterkast geplaatst!! ik zeg alleen 82 JAAR!! Ik ben onderhand razend en wil een oplossing!

Punt 1:
Gezien het HD pakket niet gewenst en niet gebruikt wordt(nu nog UPC aansluiting actief, zolang men die kabel niet opruimt) het teveel betaalde HD-pakket geld terug op mijn ouders rekening.
Punt 2:
Het ophalen van de HD apparatuur.
Punt 3:
Vervanging van UTP kabel voor Coax kabel.
Punt 4:
Plaatsing van telefoon op gewenst plek binnen de gratis aansluit afstand volgens de aanbieding.
Punt 5:
En excuus voor de verkeerde adviezen(telefoon zou niet werken op de aansluiting van Fiber, Dat is volslagen onzin!! Ik zit in de telecom , de schakelaar puls/toon kiezen stond verkeert, Zorg eens voor capabele monteurs die weten waar ze over praten, ipv de praatjesmakers die er nu rond gaan. Even goed hebben we nieuwe telefoons aangeschaft zodat jullie niet teveel kabels hoefden te leggen, MAAR de Meterkast gaat echt te ver!!

Geachte meneer van Amerongen,

Zoals net telefonisch besproken gaan we dit zo snel mogelijk voor uw ouders oplossen.

Excuses voor het ongemak.

Beste Jelle,
    Het telefonische overleg was erg positie en Ik zie uit naar een telefoontje van de installateur, helaas heb Ik die nog niet ontvangen.
    Zou je daar nogmaals naar kunnen informeren?
    Bedankt alvast,
    Beste Jelle,

Ik ben helaas weer een kleine week verder en heb vooralsnog weer niets vernomen, graag zie ik met spoed een reactie terug met een plan hoe je dit verder zou willen afhandelen.

Ik hoor graag van je.
    Geachte meneer van Amerongen,

Wij waren in de veronderstelling dat dit was opgelost, maar helaas bleek dit niet het geval. Excuses hiervoor.

Wij gaan alsnog aan de slag om dit zo snel mogelijk voor uw vader op te lossen.

Beste Jelle,

Helaas heb ik nog steeds niets vernomen van jullie installateur,
    Enig idee hoelang ik daar nog op moet wachten?

Beste meneer Amerongen,

Het installatiebedrijf zal binnen korte tijd contact opnemen met uw ouders. Deze zal de settopbox meenemen en alle kosten hiervoor zullen ook worden teruggestort. Ook zal er indien gewenst een coax kabel worden gelegd en aangesloten.

Zoals eerder telefonisch al aangegeven worden de materiaalkosten voor de coaxkabel wel in rekening gebracht. Deze vallen niet onder de standaard installatie.

Beste Jelle,

Prachtig bericht had ik bijna gezegd, maar helaas zit er 1 puntje bij die niet volgens afspraak is.
    Wij gaan geen kabel betalen.
    Men heeft mijn ouders een werkende analoge aansluiting belooft zodat ze maandelijks 10 € besparen de maximale kabel lengtes heeft men aangegeven en daar voldoen ze aan.
    Dat jullie verkopen niet snapt dat analoog over coax gaat is niet ons probleem hij had dat moeten aangeven, niet gebeurt..

Na al deze maanden ben Ik er klaar mee.
    Vervolg eerdere tekst.

Als aangegeven ben Ik er wel klaar mee.
    Of jullie lossen het netjes volgens afspraak incl. nadeel voortkomend uit jullie verkoop man, of we willen het geld terug en jullie sluiten de boel maar weer af en zullen we terug keren naar de oorspronkelijke provider.

We zijn nu 5 maand bezig en Tot nu toe hoor ik alleen beloftes en verontschuldigingen, Ik snap niet meer.
    Daarbij is de aanleg ook dusdanig slecht gedaan dat Ik daar zeker nooit voor zou betalen, sorry
    Mvg,
    Geachte meneer van Amerongen,

Gisteren hebben we ons standpunt telefonisch toegelicht. Ook hebben we het installatiebedrijf aangestuurd. We hopen dat u zich toch kunt vinden in de geboden oplossing.

Fiber Nederland

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?