Opgelost door Fiber Nederland: Onterechte dagvaarding nadat Fiber nalaat retourzending hardware te registreren.
Details
De klacht
Zo'n twee jaar geleden kreeg ik een factuur van Fiber Nederland. Ik zou mijn hardware niet teruggestuurd hebben, daarom werd mij zo'n 150 euro in rekening gebracht, waar gemakshalve mijn 50 euro borg die ik had betaald vanaf werd getrokken. Ik heb Fiber een verzendbewijs gestuurd waaruit bleek dat de hardware wel degelijk geretourneerd was. Fiber beloofde dit door te voeren in de administratie en mijn borg terug te storten. Klonk veelbelovend.Een jaar geleden kreeg ik een brief van Bos incasso. Ik werd gevraagd te betalen. Ik zou mijn hardware niet teruggestuurd hebben. Wederom contact gezocht (met zowel Bos als Fiber). De vriendelijke mensen van Fiber verzekerden me dat het afgehandeld zou worden, borg retour en geen post meer van Bos incasso.
Vorig jaar ben ik verhuisd. Op mijn nieuwe adres kreeg ik ineens een dagvaarding van LAVG. Ik krijg de kans om nu zo'n 262 euro te betalen, of anders mag ik voor de rechter verschijnen. Op 6 maart (dag van de dagvaarding) nam ik contact op met Fiber Nederland, via Facebook. Jasmine, het begripvolle meisje van de klantenservice, verzekert me dat alles goed komt. Ze zegt dat ze heeft geregeld dat ik mijn borg teruggestort krijg, en ze regelt dat de dagvaarding wordt ingetrokken.
Op 25 maart heb ik nog eens contact met Jasmine via Facebook Fiber Nederland. Alles zou geregeld worden.
Om toch zeker te zijn dat het nu geregeld is, neem ik nog eens contact op met LAVG. Ingetrokken dagvaarding? Weten zij niets van. Ik moet maar contact opnemen met Fiber.
Vandaag, 3 april, bel ik met Fiber. Daar wordt me ineens verteld dat zij helemaal niet zorgen voor het intrekken van die dagvaarding. Een terugbetaalverzoek? Kunnen ze niets over vinden.
LAVG geeft ondertussen aan helemaal niet voornemens te zijn de dagvaarding in te trekken, ook al heb ik ze het verzendbewijs gestuurd. Ik wil best ter zitting verschijnen en een tegenvordering indienen t.z.v. de borg, maar ik laat vlak voor de zitting mijn verstandskiezen verwijderen en heb er eigenlijk helemaal geen zin in om in die toestand voor een rechter te verschijnen.
Volledigheidshalve: Fiber Nederland, jullie zijn als bedrijf verantwoordelijk voor de uitingen die worden gedaan door jullie medewerkers. Als jullie medewerker aangeeft dat de dagvaarding wordt ingetrokken en mijn borg wordt terugbetaald, dan mag ik daar als (oud) klant redelijkerwijs op vertrouwen. Kunnen jullie de gedane toezeggingen per ommegaande gestand doen?
De oplossing
Fiber maakt mij tevreden als zij zorgt voor de volgende zaken:1. Het intrekken van de dagvaarding
2. Het terugstorten van mijn 50 euro borg binnen uiterlijk 14 dagen
3. Het zorg dragen voor het uitblijven van welke vorm van facturatieaanmaningen dan ook
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.