Dank voor uw reactie. Ik blijf me verbazen.
Wij zijn afgegaan op de informatie die u verstrekt op uw website, omdat Myfiber voor ons niet meer toegankelijk was. Op uw website staat het volgende over het terugzenden van de hardware:
“Op het moment dat u uw contract bij ons heeft opgezegd willen wij u verzoeken onze hardware retour te sturen. Dit kan naar het volgende adres: Fiber Nederland Afdeling Retouren Witboom 2 4131PL Vianen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn het pakket te voorzien van een brief met daarop uw klantnummer en adres gegevens. Dit maakt de afwikkeling van uw opzegging een stuk makkelijker.
Krijg ik een retour box opgestuurd voor de hardware?
“
Wij hebben voldaan aan de voorwaarden die u hierin stelt. Hierin staat duidelijk niet aangegeven dat ook de Track&Trace-code doorgegeven had moeten worden. Omdat wij maandenlang niets van u hebben vernomen, hebben wij uiteindelijk de Track&Trace-code niet bewaard. Wij hebben dan ook voldaan aan uw voorwaarden.
Ook in de Algemene Voorwaarden over de hardware staat niets genoemd over het doorgeven van een Track&Trace-code. Zie de artikelen die hierover gaan:
“6.3 De in bruikleen gegeven Hardware en de Borg
6.3a De klant is gehouden om binnen drie werkdagen na afloop van het Abonnement ten behoeve waarvan de Hardware in bruikleen is gegeven, deze Hardware in de originele verpakking voorzien van alle bijbehorende documentatie en accessoires (dit alles in onbeschadigde staat) aan Fiber Nederland te retourneren aan het op www.fiber.nl vermelde adres.
6.3b Bij niet (tijdige) retournering van de Hardware in de originele verpakking voorzien van alle bijbehorende documentatie en accessoires (in onbeschadigde staat), mag Fiber Nederland de waarde van de Hardware verrekenen met de van de Klant ontvangen Borg, tenzij de Klant bewijst dat het niet-retourneren dan wel de schade niet aan hem is toe te rekenen of dat het bedrag gemoeid met vergoeding van de schade lager is dan de waarde van de Hardware.“
Ook hieraan hebben wij voldaan. Wij hadden na opzegging geen toegang meer tot myfiber. Dat betekent dat wij uw vervolgcorrespondentie, facturen en aanmaningen nooit hebben kunnen lezen.
Ook hebben wij sinds september 2016 geen enkele correspondentie per mail of post van u ontvangen. Dit is enkele maanden voor de opzegging. Het is inmiddels juni 2017.
Bij eerdere klachten hebben wij ook al aan uw klantenservice te kennen gegeven dat wij uw correspondentie met ons (facturen, aanmaningen en dergelijke) niet ontvingen. Dat is ook nu het geval geweest. U was dus op de hoogte dat uw correspondentie bij ons niet aankwam. Dat is uw verantwoordelijkheid.
Aangezien wij na de opzegdatum geen toegang meer hadden tot myfiber en deze correspondentie niet via mail of post ons is toegezonden, zijn wij afgegaan op de door u verstrekte informatie op de website en de algemene voorwaarden. Daaraan hebben wij voldaan.
Ik verzoek u dan ook in verband met de verscheidenheid aan informatie over het retourneren van de hardware, het feit dat myfiber voor ons niet meer toegankelijk was en u nooit persoonlijk met ons heeft gecommuniceerd per mail, brief of telefonisch de kosten van incasso, aanmaningen en het door u geclaimde ‘niet ontvangen zijn van de hardware’ te verwijderen van de rekening.
U geeft in uw eigen reactie op deze klacht aan dat u de apparatuur wel kunt verwerken als er alsnog een track&trace-code door ons wordt overhandigd. Dan heeft u de apparatuur dus wel ontvangen. Dat is wel een hele vreemde gang van zaken.
Ik ga ervan uit dat u binnen 5 werkdagen een passende oplossing biedt. U kunt daartoe natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen. Tevens ga ik ervan uit dat de incasso tot die tijd stil ligt en u dat zelf aan Bos incasso doorgeeft.
Komen we er niet uit, voel ik mij genoodzaakt een klacht in te dienen bij de geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Met vriendelijke groet,
Sandra Cameron