Klacht Fiber Nederland: oplichting door fiber

F

Fiber stuurt rekeningen voor levering van internet terwijl er geen modem is geleverd, waarvoor er ook nog eens betaald moet worden, alhoewel ik niets heb getekend meent fiber dat ik betalingsverplichtingen heb terwijl fiber zelf in gebreke blijft.

Op aanraden van consuwijzer,op 13 december een aangetekende brief gestuurd met een periode van 14 dagen om te reageren.
Ook herhaaldelijk gevraagd via myfiber om opheldering, communicatie via telefoon is niet mogelijk bij fiber, enkele keren na 50 minuten in de wacht maar opgehangen, ze nemen de mensen gewoon in de maling !
Half januari kreeg ik via myfiber een bericht (ticket noemen ze dat) dat ik in gebreke blijf door niet te betalen, na herhaaldelijk hetzelfde verhaal geschreven te hebben, en te vragen hoe moeilijk t kan zijn om te antwoorden, daarop werdt mij gemeld dat ze geen aangetekende brief hebben ontvangen (?) of ik tevreden was met de oplossing, hoezo oplossing ? Teruggeschreven wat voor oplossing dan ? Daarop melde ze mij dat ze een modem op gaan sturen.
Ik wil geen modem van fiber, dan begint de ellende weer van voren af aan !

Aangezien ik punt een niets getekend heb, stuur me niets meer !
Of ontbind het zogenaamde contract waarvoor ik niet eens getekend heb

Beste klant,

Wij vinden het vervelend te horen dat niet alles naar behoren verliep volgens u.

U geeft aan niets te hebben getekend doelt u hiermee dat u nooit een abonnement met ons bent aangegaan?

U geeft in uw bericht niet aan dat wij u al op 12-12-2016 een modem hebben gestuurd u was niet thuis deze werd toen naar het postkantoor gestuurd met bericht van Postnl dat er een pakketje voor u klaar stond hier is een week lang niet op gereageerd hierna is deze retour naar ons gegaan.

Wij hebben inmiddels ook bericht gehad dat u bent overgestapt wij zullen u dan dan ook een afkoop factuur sturen.

F
    Niet alles naar behoren , niets naar behoren als fiber van tevoren aan zou geven welke datum er iets opgestuurd gaat worden, zou iemand daar rekening mee kunnen houden, fiber heeft niet laten weten of er een modem zou komen en wanneer, hier heb ik herhaaldelijk naar geïnformeerd, via myfiber, kreeg gewoon geen antwoord !
    Hoezo bericht dat ik overgestapt ben ? Als fiber niets geleverd heeft ? Dan ben ik nog geen klant die iets ontvangen heeft, dus afkoopsom, waarom, voor wat fiber NIET heeft geleverd ? Er is niets geleverd, ook dit heb ik meerdere malen aangegeven, fiber hoort aan te geven wanneer er een modem komt, jullie denken dat iedereen maanden lang gaat zitten wachten op fiber, ik lees op FB dat somige mensen die 2 en zelfs 6 maanden wachten ! Schandalig ! Maar ach daar reageerd fiber ook al niet ! Degene die er telefonisch uren aan spenderen om contact met fiber te krijgen worden ook op zijn minst gezegd schandalig behandeld. Fiber had na mijn eerste bericht in myfiber zonder moeite kunnen antwoorden dat de modem op 12 dec zou komen, dan had ik gezorgd dat er ten tijde van levering iemand thuis was, of om het afhalen, dit geeft fiber niet gedaan, indien men niets weet en hele dagen werkt is het niet handig om een te verwachten dat een briefje van de PTT jullie werk doet, ik kreeg pas in januari via myfiber t eerste contact, vinden jullie bij fiber het normaal dat iemand al met al 2 maanden moet wachten op alleen antwoord ? Via dit forum zijn jullie ineens een stuk sneller met antwoorden. Tot slot nog even het bedrag wat er voor de modem betaald zou moeten worden is mij door de vastelastenbonf ook niet gemeld, ook niet dat fiber slecht bekend staat vanwege de abominabel slechte service.
    Had fiber nu gewoon gezorgd dat ik bericht had van wanneer de modem zou komen had me dat bedrag ook nog niet eens uitgemaakt, maar fiber denkt gewoon dat ze maar op deze manier door kunnen gaan met mensen voor de gek houden ! Graag zie ik dit netjes afgehandeld, zodat fiber geen erfgenis blijft, dan ben ik er klaar mee.
    Beste klant,

Helaas kunnen wij niet uw contract kosteloos ontbinden, dit omdat wij niet verantwoordelijk zijn wanneer u zelf het pakketje niet ophaalt bij de desbetreffende postkantoor.

F
    Dit is een onvolledig antwoord, noem uw oplossing, en een contract heeft nog steeds een ondertekening nodig, volgens consuwijzer wel namelijk.
    Beste klant,

Wij kunnen blijven leveren en kunnen uw modem alsnog nasturen en natuurlijk crediteren voor de periode zonder modem. Mocht u toch willen overstappen dan kunnen wij niks voor u doen slechts aangeven dat u dan uw contract afkoopt.

F
    Dan heb ik nog een vraagje kunnen we de modem, aansluiten op mijn kantooradres 7335JR nummer 69 ?
    Beste klant,

Dit is mogelijk wel moet u dan bij ons een verhuizing aangeven dan gaan wij de lijn verhuizen naar het nieuwe adres, voor volledige informatie hierover zou ik u beste willen aanraden onze service desk te bellen.

Tip: Zaterdag zijn de wachttijden gemiddeld 10 min lager dan andere dagen.

F
    Ben t niet met u eens, op een PTT briefje staat geen referentie aan het bedrijf die iets opstuurde, als iemand niets verwacht doordat fiber geen datum afspreekt, andere bedrijven doen dit wel, en daar lopen dingen veel soepeler, jullie communicatiemigelijkheden zijn toch bar slecht, als er via dit klachten forum wel snelle reactie s kunnen komen, als je weet dat er iets komt hou je er rekening mee, let je xtra op je post, kan je iemand in schakelen om t te halen. Is er geen terugbelmogelijkheid, dat er gelijk referentie is aan dit schrijven, (als de wachttijd op zaterdag 10 minuten scheelt schiet t nog niet op hè, klanten voelen zich zwaar in de maling genomen) zodat ze dit schrijven via klachtenkompas kunnen verifiëren, zodat tevens de creditatue van de maanden zonder de modem plaats kan vinden.
    Beste klant,

Het blijft nog wel bij dat de verantwoordelijkheid bij u is en niet bij ons als er een Postnl briefje in de bus krijgt moet u niet van ons verwachten dat wij dit voor u bijhouden.

Wij stoppen hiermee het contact met u, mocht u nog vragen hebben over deze case kunt u ons altijd bellen.

F
    Nu geven jullie weer geen antwoord op mijn vragen, en stoppen weer de communicatie !
    1e vraag was of ik teruggebeld kan worden, aangezien er belachelijk lange wachttijden zijn bij fiber zelf als t op zaterdag 10 minuten korter zou duren ?
    2e vraag was of er een referentie is, voor dit schrijven ?
    En wederom GEEN ANTWOORD ontvangen op beide vragen, kan iedereen zien wat een slechte service fiber geeft.

Ieder zichzelf respecterend bedrijf geeft van tevoren even aan op welke datum (of data s, kan ook) hun produkt verzonden word.

Beste klant,

U kunt ons bereiken op onze service nummer.
    Fijne dag!

F
Opnieuw bellen met fiber terwijl je die niet kan bereiken, en ze sluiten daarmee hun klacht !

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?